שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מניין ההרוגים עלה ל-5, 156 בני אדם נעדרים
קריסת הבניין במיאמי
בקרב בני המשפחות קיים זעם רב על כוחות החילוץ, בשל הקצב האיטי של פעולות איתור הנעדרים, ב-2018 התריע איש מקצוע מתחום ההנדסה מפני כשלים בטיחותיים במבנה
זירת האסון במיאמי | צילום: Felix Mizioznikov, שאטרסטוק

מניין ההרוגים מקריסת הבניין במיאמי עלה ל-5 , בעוד 156 בני אדם מוגדרים נעדרים. ראש מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, אמרה כי שלוש גופות מבין החמש שחולצו מהזירה עד כה כבר זוהו, מה שהוריד את מניין הנעדרים מ-159 ל-156. צוותי החילוץ מצאו במהלך הלילה גם שרידי גופות, שנשלחו לבדיקה. במקביל, נאספו דגימות DNA מבני משפחה.

בנוסף, שרפה שפרצה אמש בין הריסות הבניין שקרס הקשתה על מאמצי החילוץ והובילה לחוסר אונים מצד משפחותיהם של 158 הנעדרים, שדרשו מהצוותים בפלורידה להגביר קצב במסגרת החיפושים הממושכים.

בקרב בני המשפחות קיים זעם רב על כוחות החילוץ, בשל הקצב האיטי של פעולות איתור הנעדרים. "עליכם לקרוא לצוותים נוספים, בהקדם. כל דקה חשובה!", אמרה צעירה שקרוביה נעדרים. "אנחנו מתחננים, אם אינכם מתכוונים להיכנס לשם – תנו לנו להיכנס לשם!", אמר צעיר נוסף שמחפש אחר בני משפחתו.

בניו יורק טיימס דווח אמש, כי כבר ב-2018 התריע איש מקצוע מתחום ההנדסה מפני כשלים בטיחותיים במבנה וקרא לתקנם באופן מיידי.  על פי הדיווח, לפני שלוש שנים מצא היועץ עדויות מדאיגות לשפע ליקויים הכוללים התפוררות של העמודים, הקורות וקירות מוסך החנייה שמתחת לבניין בן 13 הקומות. דוחותיו של היועץ סייעו לתכנן תכניות במיליוני דולרים כדי לשפץ את המבנה, אך הוא התרסק עוד לפני שיצאו אל הפועל.

מאור אלבז, קונסול ישראל במיאמי התראיין הבוקר ל'קול ברמה' ואמר: ״מדברים כרגע על 156 נעדרים באסון כי לצערנו זיהו עוד 2 גופות במהלך הלילה. בהתחלה היה בלבול ובלאגן ולקח קצת זמן עד שהצליחו לנהל את האירוע הזה בצורה מסודרת, לצערנו ביומיים האחרונים אנחנו כבר לא שומעים קולות מתחת להריסות".

בניסיון לסייע בחיפושים, משלחת ישראלית משותפת לצה"ל ולמשרד החוץ, המריאה הלילה למוקד ההרס במיאמי, ארצות הברית, בראש המשלחת יעמוד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא תכלול את נציג משרד החוץ, גיא גלעדי, לשעבר סגן הקונסול הכללי במיאמי, וכעשרה אנשי מילואים מפיקוד העורף, שהינם טובי המומחים בתחומי ההנדסה והאוכלוסייה.

כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב (מוצ"ש) עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, בעקבות אסון קריסת הבניין בעיירה סרפסייד. ראש הממשלה הביע בפני המושל את תנחומיו בשם הציבור הישראלי על האסון הכבד וציין, כי מדינת ישראל תסייע לרשויות האמריקאיות ככל שתתבקש.

רה"מ בנט אמר למושל: "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ואנו עומדים לצדכם בעת הקשה הזו. כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים. הנחיתי את כלל הגורמים בממשלת ישראל לסייע בכל דרך שתידרש".

גם שר הביטחון בני גנץ, שוחח הערב עם מושל פלורידה רון דה סנטיס, בעקבות אסון קריסת הבניין במיאמי. גנץ ביקש להשתתף בצער העם האמריקאי כולו, והביע תקווה לשלומם של הפצועים והנעדרים. שר הביטחון שוחח עם המושל על משלחת פיקוד העורף שתצא הלילה למקום, ואמר שמערכת הביטחון בישראל נכונה לסייע בכל נושא שיידרש בכדי להציל חיי אדם, ולסייע לנפגעים בכלל ולקהילה היהודית בפרט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים