שיתוף
תגובות
כללי » מניין החולים קשה מקורונה ממשיך לעלות – ל-153
התחלואה גואה
הצוות לטיפול במחלות של משרד הבריאות יתכנס היום לקבל את ההחלטה בדבר חיסון שלישי, באם תתקבל ההחלטה, הכוונה לחסן כבר בשבוע הבא, 2,260 מאומתים אובחנו אתמול
רופאים במחלקת קורונה | צילום: panyajampatong, שאטרסטוק

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ד') את נתוני התחלואה המעודכנים שמהם עולה שהעלייה בחולים קשה נמשכת. לאחר שאתמול מצבם של 138 חולים הוגדר קשה, הבוקר המספר עלה ל-153. מספר ישובים הפכו לאדומים.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 2,260 חיוביים לנגיף הקורונה, מתוך כ-95 אלף בדיקות שנערכו. שיעור החיוביים עומד על 2.38%. מספר החולים קשה עלה מעט והוא עומד על 153, כש-28 מהם מחוברים למכונות הנשמה. בסך הכול 6,460 נפטרו מפרוץ המגפה.

במהלך היום צפוי להתכנס צוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות כדי לקבל החלטה האם להמליץ על מתן מנת חיסון שלישי לבני 60 ויותר. בוועדה כבר נרשם רוב לצעד בדיונים קודמים. מדובר בהחלטה שנויה במחלוקת שכן מדובר במנה זהה למנה הראשונה והשנייה, ויש ויכוח לגבי מידת היעילות שלה נגד זן הדלתא.

במשרד הבריאות הדגישו אתמול כי כל המחוסנים שקיבלו שתי מנות של חברת פייזר יקבלו מנה שלישית של החברה. יש לציין כי במשרד יאמצו את ההחלטה גם מבלי שניתן אישור רגולטורי מהעולם, ובהיעדר נתונים מהימנים ומקיפים בנושא, מה שכבר כעת גורר ביקורת על הצעד המסתמן.
במשרד הבריאות התלבטו בשבועות האחרונים אם ללכת על המהלך על רקע החשש להיענות חלקית מצד הציבור, מאחר שישראל תהיה הראשונה להעניק מנת חיסון שלישית. מהלך הסברה נלווה בנושא נרקם בימים אלו – ומטרתו תהיה לעודד את ההתחסנות.

אם הצוות יקבל את ההחלטה, הכוונה היא להתחיל בחלוקת המנה השלישית, במשרד הבריאות מתכננים להורות לקופות החולים להתחיל ולזמן מחוסנים כבר בתחילת השבוע הבא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים