שיתוף
תגובות
כללי » "תוריד את זה מיד, אני הורג אותך"
עדות ישועה
מנכ"ל וואלה לשעבר ממשיך את עדות וסיפר כי ינון מגל הוזז מתפקידו כי "לא ציית", ועל הניסיון לצרף עיתונאים ימניים. "מינויי בכירים נדרשו לאישורם של אנשי נתניהו"
שאול אלוביץ' בבית המשפט | צילום: אורן בן חקון - פול

16:17 – שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הוציאו החלטה כי הפרקליטות אינה חייבת להבהיר מהו ממדו של אילן ישועה ואם בעבודתו בוואלה עבר עבירה או לא

15:66 – תם הדיון. החלטה בבקשה של עו"ד בן צור לא לאפשר לישועה להחזיק בחומרים שעליהם הוא צפוי להישאל בעדותו. ביום שני תתחדש העדות של אילן ישועה.

14:56 – ישועה: "שאול הנחה אותי לעשות כל דבר שזאב (רובינשטיין) מבקש". שופט: "מי הוא זאב בשבילכם?" ישועה: "איש הקשר לבית ראש הממשלה, בעיקר לשרה נתניהו".

14:55 – באולם הציגו התכתבות של ישועה עם זאב רובינשטיין, מקורב לנתניהו. רובינשטיין שלח צילום מסך של כותרת באתר וואלה, לפיה רוב התרומות של בכירי מפלגות הימין מגיעות מחו"ל. השופט שאל אם צורף מסר לתמונה. ישועה השיב: המסר ברור כבר, יש פה ידיעה שלילית, אני לא צריך שיסבירו לי, אני כבר מאולף. כמה דקות לאחר מכן, שאול אלוביץ' שלח את אותו צילום מסך לישועה וכתב: "הוא קיבל מהבן שפועל בדרך כלל איתה". ישועה הסביר את הדברים: "הוא" זה זאב, הבן זה יאיר נתניהו, שפועל בדרך כלל עם אימו שרה.

14:30 – ישועה נשאל על התכתבות שהייתה קשורה בעיתונאי רביב דרוקר ("תנהג בזהירות לגבי רביב דרוקר, אנחנו במאני טיים איתו") והסביר: "אני זוכר שהיה תחקיר שלו, לא זוכר על מה היה שקשור לראש הממשלה או לבנו יכול להיות", הסביר כי צריך היה להיזהר מלעשות 'פולואו אפ'.

14:15 – ישועה התייחס לפרסום פרשת הבקבוקים כחודש לפני בחירות 2015: "'ישראל היום' הפך להיות הסמן הימני שלנו. הרי אסור היה לי להעלות ידיעות ביקורתיות, אבל אם זה התפרסם ב'ישראל היום' – אז יש הכשר, ואני השתמשתי בזה. אם זה היה שם – אז מה נורא שיהיה גם אצלנו. זה היה טיעון שהשתמשתי בו".

13:39 – במסגרת עדותו של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר במסגרת תיק 4000, הוצגו תכתובות וואטסאפ בינו לבין בעל השליטה בבזק דאז שאול אלוביץ'. באחת ההתכתבויות, דרש אלוביץ' "לדרדר" ידיעה באתר על התפרצויות זעם לכאורה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. "תוריד את זה מיד, זה ימנע את אישור yes. אני הורג אותך", כתב אלוביץ' לישועה.

13:11 – הדיון הופסק בשעה 11:55 והתחדש לאחר כשעה ורבע. אחרי ההפסקה, ישועה דיבר על מהלכים שבהם היו "קוברים" ידיעות או דוחים אותן. הוא הסביר כיצד זה עבד בדרך כלל. השופט שאל אם ייתכן שהשיח שהוצג בהודעת וואטסאפ נגע לכתבה בנושאים שלא קשורים לנתניהו. ישועה הסביר שעל הנייר זאת תמיד אפשרות, אבל לא היה שיח כזה עם אלוביץ' לגבי נושאים אחרים או אנשים אחרים מלבד נתניהו ומשפחתו.

12:06 – התובעת בתיק 4000 ומנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות, עורכת הדין יהודית תירוש, גובה את עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. תירוש שאלה את ישועה "איך הרגשת בחקירה, כששמעת את ההקלטות עם בני הזוג אלוביץ'?", ישועה השיב: "התהפכה לי הבטן. לא היה לי נוח". לדבריו, "לא עשיתי שום שינויים בשיחות ולא הקשבתי גם להקלטות של השיחות. עצם ההקלטה לא היה מעשה שהיה לי נוח איתו. לא עסקתי בתוך הדבר הזה. היו יותר ממאות שיחות".

11:42 – ישועה סיפר מדוע התחיל להקליט שיחות בינו לשאר הגורמים בבזק ו-וואלה: "ביולי 2015 קיבלתי שיחת טלפון מעו"ד ללוש מטבריה, שאמר שהאקר הצליח לפרוץ לתוך הרשת הפנימית של וואלה וישמח לתת לנו את המידע תמורת תשלום. פריצה לתוך המייל של וואלה זו קטסטרופה. התרשמתי שזה מגיע לכיוון סחטני. התקשרתי לקב"ט של בזק שהפנה איתי ליחידת הסייבר של 433. אמרו לי שכדאי להקליט את השיחה עם העו"ד ולהשתמש בטלפון מסוג אנדרואיד. מאז התחלתי להקליט שיחות באופן אוטומטי מהטלפון הזה".

עו"ד תירוש שאלה את שיעוה מדוע ענה לבני הזוג אלוביץ' מהטלפון שמקליט שיחות: "הייתי ברצף של הקלטות. -70 הקלטות יש בשנה וחצי בין מאות שיחות שהיו בינינו. אנחנו מדברים אחרי שנתיים וחצי שיש עליי מסע של לחצים. יש ימים מטורפים ששאול מתקשר והם צועקים. .לא זכרתי שמחקתי שיחות. אני רגיל להשתמש באייפון. הופתעתי בחקירה שאמרו לי שמחקתי שיחות. לא עשיתי שום שינויים בשיחות ולא הקשבתי להקלטות של השיחות. ההקלטה לא הייתה מעשה שהיה לי נוח איתו. הצטערתי על היום הזה שהבחור פרץ לוואלה".

11:10 – פרקליטת איריס אלוביץ', מיכל רוזן-עוזר, ביקשה להעיר כי ישועה "מעיד באופן כללי בעשרות מקומות ומבצע ערבוב בין המעורבים". השופטת פרידמן פלדמן הבהירה לעד: "כל אחד הוא בפני עצמו. כשאתה מתייחס למישהו, תפריד ותגיד למי. כל סנגור רוצה לדעת מה אתה מייחס ללקוח שלו". ישועה ניסה להסביר כי מדובר בתכתובות בקבוצות וואטסאפ והשופטת השיבה: "אם אחד כותב, אי אפשר לייחס לאחר. אם אתה לא יכול לאבחן מי כתב, תגיד 'אני לא יודע לאבחן'".

11:00 – לאחר שישועה ציין את שמה של איילה חסון, כמי שנאמר עליה שלא כדאי להביאה לוואלה משום שהיא עיתונאית עצמאית, עו"ד חן ביקש לראות היכן זה מופיע בחקירה. התובעת אישרה כי ישועה לא ציין זאת בחקירות אלא שהדבר עלה ברענון לקראת העדות, שהתקיים בימים האחרונים במשרדי הפרקליטות וכי לפני כן ישועה מעולם לא ציין או נחקר על כך.

10:47 – ישועה: "ערן טיפנבורן היה עורך ynet במשך מספר שנים ואז עזב. נוצר קשר ביני לבינו, הוא הציע להיות עורך ראשי של וואלה, ראיינתי אותו והפניתי לחברי הנהלה אחרים וכמובן יידעתי את שאול ואיריס שיש אפשרות כזאת. ואז הייתה סדרה של שיחות שהשם שלו עלה וירד. אני הייתי אמביוולנטי לגביו אבל חשבתי שאולי כדאי שהוא יבוא ומאסתי מזה, אבל אמרתי שאולי כדאי כי ב-ynet הם טובים בסיקור מוטה".

10:28 – ישועה סיפר כיצד ב-2016, עם הבאתו של אבירם אלעד כעורך ראשי, החלה "סאגה נוראית של לחצים מצד שאול ואיריס. הם אמרו שעשינו טעות נוראית, שגורמת לנתק ביניהם ללשכת ראש הממשלה ולשרה נתניהו. איריס ניסתה להכשיר את אלעד מול משרד רה"מ. ביום הגעתו הבהירו שהוא בא לתקופת מבחן, והיו באותו יום רצף של מקרים, ועדות חקירה, רצף של נושאים שקשורים לנתניהו. יום אחרי שהוא הגיע שאול התנפל עלי והתפוצץ. הוא רצה שאפטר אותו, איריס כן ניסתה לפעול מול שרה בערוצים שונים כדי להכשיר אותו".

9:55 – ישועה סיפר על ההתערבות במינוי בכירים באתר וואלה: "הייתי צריך לאשר מינויים דרך איריס ושאול, ובשלב מסויים צריך היה לשאול גם את ניר או את רן ברץ. אחר כך הייתה סדרה של כתבים ועיתונאים שרציתי להביא, אך הם נפסלו – יש הרבה דוגמאות. רציתי להביא את איילה חסון ונאמר לי שהיא עצמאית וקשה לנהל אותה".

9:52 – ישועה: "אור אלוביץ' לא התערב בזה עד אז, למעט מקרים בודדים. הייתה פעם אחת אחרי בחירות 2015, כאשר בקבוצת ווטסאפ של אור, שאול ועמיקם שורר הוא אמר: 'ברכות, הבאת לו את הבחירות ועכשיו ביבי יעשה מה שבזק מצפה ממנו'".

9:43 – ישועה, עד המפתח בתיק 4000 שבו נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי שאול אלוביץ' ציין בפניו כי "לא אכפת לו מעיתונות". לדבריו, "יש פעמים שהוא אמר 'אני רוצה שנהיה במרכז או בימין', ויש פעמים שהוא אמר 'לא אכפת לי מכלום, אכפת לי מהנזק שעלול להיגרם לבזק". ישועה ציין כי מנכ"לית בזק לשעבר, סטלה הנדלר, הייתה נפגשת עם אלוביץ': "בבזק היו מודאגים שאנחנו כותבים נגד ביבי, שבזק תחטוף על זה. היא הייתה נוזפת בי על כתבה כזו או אחרת שמזיקה לבזק".

9:25 – עם חידוש עדותו, סיפר ישועה כי בסוף שנת 2016 ותחילת 2017, הזוג אלוביץ' פנו אליו ואמרו כי "מדובר בתקופה רגישה ולא רוצים להרגיז את נתניהו". התובעת תירוש שאלה למה התכוון, וישועה השיב: "שבמידה ויהיה סיקור עוין, זה עלול לגרום שנתניהו לא יחתום ויהיה נזק במיליוני שקלים לבזק". תירוש שאלה עד כמה ביקשו שאול ואיריס אלוביץ' להיטיב עם גורמים אחרים בימין או במרכז והוא ענה כי לא זכורים לו מקרים כאלו: "אני כבר ציינתי שבדרך כלל לגבי אנשים מהימין ביקשו לתקוף אותם, לא זוכר מישהו שרצו להיטיב עימו".

9:15 – החל הדיון – השופטים נכנסים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים