שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מנכ"ל המקומות הקדושים נחקר במשטרה
חקירת אסון מירון
מהמשטרה נמסר: "במסגרת חקירת אירוע מירון עוכבו לחקירה שני בעלי משרה מהמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. בתום החקירה שוחררו השניים בתנאים מגבילים"
זירת האסון במירון | צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית שחוקרת את האסון במירון, עיכבה לחקירה היום (שלישי) את הרב יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, וישראל דרעי – הממונה מטעם המרכז על מחוז צפון. השניים נחקרו באזהרה ביחידה הארצית לחקירות כלכליות ושוחררו לאחר מכן בתנאים מגבילים.

מטעם המשטרה נמסר כי "במסגרת חקירת אירוע מירון המתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), עוכבו לחקירה באזהרה לבדיקת נסיבות האירוע, שני בעלי משרה מהעמותה המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בישראל. בתום החקירה שוחררו השניים בתנאים מגבילים".

כזכור, לפני כשבוע עוכבו לחקירה גורמים שהיו מעורבים בתכנון ההילולה – מנהל ויועץ בטיחות במירון, זאת לאחר שעל פי החשד אישרו שימוש במבנים לא בטיחותיים שנבנו שלא כחוק. השניים נחקרו על ידי יחידת הפשיעה הכלכלית של המשטרה, להב 433. מדובר בחקירה הראשונה שמתבצעת בנושא, לאחר שהוטלה בימים הראשונים על מח"ש. המשטרה פשטה על בתיהם של השניים.

שני המהנדסים נחקרו באזהרה במשרדי היחידה הכלכלית בלהב 433, ובמשטרה ינסו לבדוק אם השניים ערכו את הבדיקות הנדרשות במקום לקראת ההילולה. באסון במירון נהרגו 45 בני אדם, באחד האסונות הגדולים ביותר בישראל.

בדיון שהתקיים היום בוועדת הכספים אמר שי צרפתי, בנו של משה צרפתי, אב ל-4 שניספה באסון במירון בגיל 65: "זהו אסון לאומי ואסון פרטי ומוות הכי מיותר שיש, זה אסון שאסור לנו כמדינה בשום אופן שדבר כזה יקרה לאף משפחה. האסון השני זה כל מה שקרה מהמוות ועד לקבורה. הגופות ב-12 וחצי הגיעו לאבו כביר. 3 מערכות היו שם שלא מדברות אחת עם השנייה – עוס"ים, משטרה ואבו כביר. ראיתי את אבא שלי 2 דקות לפני כניסת השבת כאילו זה אוטו יד שנייה. או שתעשו טיפול שורש למכון או שתפרקו אותו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים