שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » יניב פרידמן מונה למנכ"ל חברת חיפושי הנפט
מינוי אנרגטי
מאור יזם את התמקדותה של מודיעין בארה"ב והוביל את השותפות בתקופת משבר הקורונה לעסקת רכישת שדה מפיק בקולרדו
יניב פרידמן | צילום: יח"צ, עיבוד: בחזית

מודיעין אנרגיה שבשליטת צחי סולטן, המתמחה בפיתוח והפקה בנכסי נפט וגז טבעי בפרויקטים יבשתיים בארה"ב, מדווחת היום על מינויו של יניב פרידמן לתפקיד מנכ"ל השותפות. פרידמן יחליף בשבועות הקרובים את רון מאור, ששימש בתפקיד ב-10 השנים האחרונות.

בשנותיו במודיעין, מאור יזם, בין היתר, את התמקדותה של מודיעין בארה"ב ובנה את התשתית הארגונית לפיתוח פעילות משמעותית של חיפוש והפקה. מאור יצר שותפויות אסטרטגיות שהניבו עסקאות, לרבות המהלך העסקי האחרון, במסגרתו רוכשת מודיעין שדה נפט מפיק בקולורדו, בשיתוף עם קרן פרייבט אקוויטי אמריקאית. מאור הוסיף גם לפתח את נכסי מודיעין בישראל, כולל תרומה להתקדמות בפרוספקט הימי 'דקר' בחזקת שמשון, בו אותרו מספר מבנים שבהם קיים פוטנציאל לתגלית נפט משמעותית.

פרידמן הודיע במקביל על סיום תפקידו כמשנה למנכ"ל דלק קידוחים בסוף חודש מרץ לאחר כ-10 שנים, במסגרתן ניהל את פעילות הפיתוח העסקי בשותפות הגז הגדולה בישראל, ובין היתר הוביל עסקאות, תהליכים ופרויקטים מורכבים אותם הובילה דלק במסגרת פיתוח מאגרי הגז תמר ולויתן, לרבות בפרויקט הייצוא למצרים, ניהול מאגר אפרודיטה ועוד.

פרידמן מביא עמו למודיעין ידע והבנה עמוקים של שוק הגז והנפט המקומי, האזורי והבינלאומי בפן העסקי, המימוני, הגיאופוליטי והרגולטורי, עם ניסיון מגוון של כ-18 שנה בתחום האנרגיה, הכולל ניסיון עשיר גם תחום האנרגיות המתחדשות – אנרגיה סולארית PV ואנרגיית רוח בחברות בינלאומיות, בהן פעל בארה"ב טרם תפקידו בדלק.

פרידמן מגיע למודיעין בתקופה של צמיחה משמעותית חזויה בפעילות העסקית של השותפות, עם כניסה לפרויקט מפיק חדש בארה"ב וגידול משמעותי צפוי בפעילות ובהכנסות, ולהוביל אותה בתקופה של שינויים בשוק האנרגיה המסורתית, וזאת במקביל לפיתוח ומיקוד האסטרטגיה העסקית העתידית ארוכת הטווח של השותפות, הכוללת כניסה אפשרית לחתום האנרגיות המתחדשות, עם קבלת האישורים הנדרשים לכך.

יו"ר מודיעין, צחי סולטן, ציין עם דיווח המינוי כי "אני רוצה להודות לרון מאור על שנים ארוכות של עבודה משותפת, במסגרתה הוביל רון בהצלחה רבה את יישום אסטרטגיית הצמיחה של מודיעין, וסייע בבניית תשתית נכסים בעלת ערך. ברצוני לאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

יניב פרידמן הוסיף: "שמח להביא עמי למודיעין ידע וניסיון עשיר בתחום האנרגיה המקומי, האזורי והבינלאומי, הן בתחומי הגז והנפט והן בתחום האנרגיות מתחדשות. מודיעין בשלה להמשך גידול בפעילות האנרגיה המסורתית בנכסים איכותיים, מפיקים ותזרימיים בעולם ובאזור, ונכסי אקספלורציה בעלי פוטנציאל גבוה, בשילוב עם יצירת פעילות חדשה בתחום האנרגיות המתחדשות, לבניית פלטפורמה משמעותית לפעילות מגוונת, תזרימית וארוכת טווח המתאימה את עצמה לשינויים בעולם האנרגיה.

"אני מודה לצחי סולטן על ההזדמנות והאמון שנתן בי, ומאמין שיחד ניקח את מודיעין למחוזות חדשים", סיכם פרידמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים