שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » מנכ"ל 'לאומית' עונה לכל השאלות בראיון
בחזית המלחמה בקורונה:
רגע לפני שהוטל הסגר על בני ברק, ישב פישל רוזנפלד לראיון מיוחד עם מנכ"ל קופת החולים לאומית, ניסים אלון, שעונה לכל השאלות הקשות, ומבהיר: "אין שום סיבה שהחרדים לא יצליחו להתמודד עם המחלה. תישמעו להנחיות!" • צפו
מנכ"ל 'לאומית', ניסים אלון | צילום: יוני צור

בעוד הפוקוס המלא היה על משרד הבריאות ושירותי רפואת החירום, מתחת לפני השטח הובילו את המלחמה בקורונה דווקא קופות החולים. בעוד מומחי משרד הבריאות ובתי החולים התארחו בלי סוף באולפנים השונים, נכנסו מערכות הרפואה הציבוריות, בראשן קופות החולים, לסחרור של עבודה. בזמן שבו על כל בית חולים הוטל לטפל בעשרות בודדות של חולים קשים, נדרשו הקופות לטפל באלפים רבים של חולים קלים ובינוניים.

בתוך כל המהומה הזאת, בעודו מתמרן בין שיחה והחלטה חיונית אחת לשניה, הבין מנכ"ל קופת החולים 'לאומית' כי משהו ברחוב החרדי לא פוצח. ההסברה הייתה כושלת וכל רגע שחלף נראה היה כי עוד ועוד חרדים נכנסים למעגל החולי. על מנת לנסות ולהשלים את הפער החליט מנכ"ל הקופה, ניסים אלון, להתראיין לראשונה בפורמט וידיאו למגזר החרדי ולנסות להסביר ככל הניתן, עד כמה חשובה ההיצמדות להנחיות במשבר הקורונה.

"תראו מה קורה בברוקלין, אין להם מכוניות לחברא קדישא, כי הם לא נערכו בזמן", הוא מסביר, תוך ניסיון לחדור ללב החרדי. "אני קורא לגדולי הדור, תעזרו למאמינים להתמודד עם הנחיות משרד הבריאות. היהדות תמיד ידעה למצוא פתרונות". לדברי אלון, בקופת החולים לאומית "חצי מהחולים הם מירושלים ובני ברק. בערך 40% מהחולים שלנו חרדים".

כשנשאל על מערך הדריב-אין לבדיקות הקורונה של מד"א, שחווה כשלים רבים בכל הנוגע למגזר החרדי, נראה היה כי למנכ"ל הקופה יש בטן מלאה על ארגון החירום הלאומי. "אני חושב שכל הבדיקות חייבות להתבצע על ידי קופות החולים. יש לנו את המעבדות הכי גדולות. זה עובד בשגרה מעולה ויעבוד טוב מאוד בחירום", אומר אלון ל'בחזית הבריאות'. לדבריו, "מערך בדיקות שלא קיים בכלל בשגרה יהיה לו תקלות בחירום. וזה מה שקרה". אלון הוסיף וציין, כי "מד"א שולחת דגימות ל-27 מעבדות והתוצאות מועברות למרכז שליטה שמעדכן את הקופות. יש עם זה תקלות. במעבדות שלנו אפשר לספק תוצאות לבדיקת קורונה תוך 4 שעות. אנחנו אמורים לבצע את הבדיקות".

בהתייחס לדיווחים כי קופות החולים לא רעננו את מלאי החירום להתמודד עם נגיפים, בניגוד להתחייבותם למשרד הבריאות, משיב אלון במשל החצבת ומתעקש כי "הטענות על חסרים במלאי ציוד נגיפים לא נכונות. רעננו כל שנה. זה לא אפשרי לעמוד בכמויות הקורונה".

למרות הכל, לא הכשלים במערך הבדיקות ולא ההתמודדות עם המחסור בציוד הצליחות להוציא את מכ"ל לאומית משאננותו, הייתה זו דווקא השאלה כיצד הם מתכוננים להדבקות הרבות הצפויות בחג הפסח. "אל תחגגו את הפסח. לא להתפלל במניין", זעק המנכ"ל, שהוסיף וביקש: "תעשו את ליל הסדר במרפסת לטובת המבודדים שירגישו חג".

אלון הוסיף והדגיש, כי "אין דבר כזה 'אין ברירה בפסח'. מי שיש לו משפחה בברוקלין, תרימו טלפון ותשאלו מה קורה שם. תבינו לבד ותספרו לחברים. באיטליה לא מחברים לחמצן, מי שאין לו מכשיר הנשמה לא מטופל, אל תובילו אותנו למצב כזה".

"כולם נדבקים, גם ילדים וצעירים", הוא מבהיר, "זה עוד יותר מסוכן כי הם לא מפתחים תסמינים ומדביקים את ההורים והמבוגרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים