שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מ' הביטחון חושף את הרפורמה באגף השיקום
בשורה לנכי צה"ל
בין הנושאים שיטופלו: איכות השירות לנכים ויישום המלצת ועדת בן-ראובן • במשרד הביטחון יעלו הצעת החלטה לממשלה • שר הביטחון ילווה את האירוע באופן הדוק
הקריה בתל אביב | צילום: ויקיפדיה

לאחר שמאות נכי צה"ל הפגינו הבוקר (ראשון) מול בסיס הקריה בתל אביב ולאחר פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מארגני המחאה, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אמיר אשל, הציג הערב (ראשון) את תוכנית משרד הביטחון לרפורמה באגף השיקום.

בין הנושאים שיטופלו: איכות השירות לנכים, מימוש זכויותיהם, רפורמה בוועדות הרפואיות, יישום המלצת ועדת בן-ראובן ותוכנית לאומית לטיפול בהלומי קרב ונפגעי פוסט טראומה. במקביל, הוא הודה בכישלון המשרד: "איכות השירות לנכי צה"ל אינה מספקת. יש כישלונות באגף השיקום. אנחנו נחושים לפתור אותם".

בשבוע הבא מתכוונים במשרד הביטחון להעלות הצעת החלטה לממשלה, שתכלול בין היתר תוספת תקציבים ותקנים למימוש התכנית החדשה. "אנחנו מדברים על תוספת כוח אדם למטפלים בנכים באופן ישיר. נעשה כמה שינויים בתוך המשרד, זה יהיה קשה ומורכב", אמר אשל, וציין כי אנשי הקשר לנכי צה"ל ברחבי הארץ מטפלים בכ-2,300-1,500 נכים באופן ישיר. 'זה מספר לא סביר'. עוד ציין כי אחת הבעיות הגדולות היא בעיה במימוש זכויותיהם של הנכים.

על מקרים של התחזות אומר אשל כי מדובר בסוגיה מורכבת. "אין לנו נוסחת קסם לטיפול במתחזים, זה לא אירוע פשוט. אגף השיקום עושה מאמצים, אבל גם נכשל לעיתים, ואנחנו נחושים לפתור את זה. המצב היום הוא שעת רצון, ויש קונצנזוס רחב להוביל שינוי, גם בהיבט של משאבים. האם יהיה נכון, שמי שנפצע שלא בלחימה, להעביר את הטיפול בו לביטוח הלאומי?. כ-70% מנכי צה"ל משוקמים, זה הרבה אבל לא מספיק".

"יש הבנה גם אצל שר הביטחון וגם אצל רה"מ שכדי לשנות צריך גם להקצות משאבים". אשל הוסיף כי שר הביטחון בני גנץ ילווה את האירוע באופן הדוק ברמה יומית או דו-יומית, "כדי לראות איך פותחים את צווארי הבקבוק ממשרד הביטחון ועד הממשלה".

אחד מהנושאים שיטופלו הוא הנגישות והנגשת השירותים לנכים, בצורה דיגיטלית, וכן דחיפת הנכים למימוש כל זכויותיהם. עוד יבוצע טיפול ב'אחת מנקודות הכשל' של אגף השיקום, כפי שהגדיר זאת מנכ"ל משרד הביטחון, והן הוועדות הרפואיות. במשרד הביטחון מתכננים בנוסף לבטל את מבחן ההכנסה לנכים, ולגבש תוכנית לאומית לטיפול בהלומי קרב ונפגעי פוסט טראומה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים