שיתוף
תגובות
כלכלה » מנכ"ל רשות החדשנות: שילוב חרדים הוא המפתח להצלחה
סילקון וואלי דרך מאה שערים
את הדברים אמר דרור בין מנכ"ל רשות החדשנות, באירוע Showcase של חממת הסטרטאפים החרדית – BizLabs ● "כדי שישראל תמשיך להוביל, צריך גיוון גם בעובדים שלו"
צריכים להכניס הרבה יותר חרדים ליזמות ולעבודה בהייטק. דרור בין | צילום: באדיבות המצלם

בתקופה בה תעשיית הסטארט-אפים הישראלית משגשגת, גם החברה החרדית מנסה להצטרף לגל ההישגים הטכנולוגיים. שמונה חברות סטארט-אפ בבעלות יזמים חרדים, סיימו היום (ג) את המחזור החמישי של תכנית BizLabs – החממה לסטארט-אפים חרדים בשלבים מתקדמים.

באירוע שנערך במתחם החדשנות ביזמקס בירושלים, בהשתתפות בכירים מתעשיית ההייטק בהם גם מנכ"ל רשות החדשנות דרור בין, שר המדע והחדשנות לשעבר יזהר שי ובכירים נוספים, הציגו היזמים החרדים את החברות והפיתוחים שלהם בתחום שונים כגון תחבורה חכמה, טכנולוגיות מים, טכנולוגיות בריאות, ועוד.

BizLabs שפועלת בשיתוף מייקרוסופט, אמזון, גוגל וחברות הייטק בינלאומיות נוספות, פותחת בימים אלו את ההרשמה למחזור השישי של התכנית שתתקיים ב'מרכז אחים' בבני ברק.

מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין: "מצאנו שאחוז הסטרטאפים החדשים מהחברה החרדית, גבוה מאחוז המועסקים החרדים בתעשיית ההייטק. כדי שישראל תמשיך להוביל, ההייטק הישראלי צריך גיוון גם בעובדים שלו. אנחנו צריכים להכניס הרבה יותר חרדים ליזמות ולעבודה בהייטק. שילוב החרדים הוא המפתח להצלחת ההייטק הישראלי, ולכן אני מקווה לראות עוד הרבה יזמים חרדים ועובדי הייטק שהולכים בעקבותיכם".

שר המדע והחדשנות לשעבר, יזם ההייטק ואיש ההון סיכון יזהר שי: "כל אחד מהיזמים הנוכחים כאן, הוא פורץ דרך בתחומו ובקהילתו. ישראל צריכה את האנשים המוכשרים כמוכם, מכל חברה שהיא. כשאתם מצליחים עם החברות שהקמתם, אתם גורמים טוב לעצמכם, וגם תורמים לחברה הישראלית כולה ולקהילות שלכם". 

לדברי מנהל BizLabs איציק קרומבי: "היזמות הטכנולוגית החרדית החלה לפרוח בשנים האחרונות, אך היא עדיין מתמודדת עם אתגרים של דעות קדומות, היעדר חיבורים נכונים, מרחק גיאוגרפי וערכי ממוקדי ההשפעה של התעשיה וחוסר ניסיון של חלק מהיזמים החרדים. ביזלאבס, מסייעת לחשוף את הפוטנציאל של החברות שצצות בחברה החרדית. אין ספק כי אנו כבר עדים למספר יפה של סיפורי הצלחה שיגדלו בשנים הקרובות".

סמנכ"ל קרן קמ"ח עו"ד אברהם יוסטמן: "האתגר שלנו ושלכם היה ונשאר להיות נאמנים למקורות שלנו, לאורח חיינו ולצורת הלבוש שלנו. ההשפעה המתגלגלת שיש לפורצי דרך כמוכם כשאתם חוזרים לקהילות ולבתי הכנסת שלכם, היא גדולה לאין ערוך מההשקעה וההשפעה של העבודה שלנו בקידום ועידוד תעסוקת חרדים. תלכו עם האמונה שלכם, תצליחו ותהיו מודל לחיקוי גם לאחרים".  

מוטי אייכלר מייסד ויו"ר אחים: "היזמים בתכנית Bizlabs מייצגים נאמנה את אורח החיים החרדי ואת התפיסה היהודית ששמה את הערכים והמסורת לפני החומר ועולם העשייה. הפעילות של אחים ברוחו של הארי שימל ז"ל שהלך השבוע לעולמו, אביו של מייסד ונשיא 'אחים גלובל' איש העסקים מארק שימל פועלת לטפח את היכולת לשלב בין שמירה מוקפדת של קיום תורה ומצוות ויזמות טכנולוגית. שילוב זה הוא הבסיס להצלחה חוצת גבולות גלובליים של הסטארטאפים החרדים".

חממת הסטארט-אפים BizLabs פועלת ממתחם היזמות והעסקים לחרדים – ביזמקס שהוקם ע"י קרן ק.מ.ח, הרשות לפיתוח ירושלים ו'אחים גלובל'. ומספקת לחברות מעטפת ליווי מקצועי, סדנאות ותוכן, פורום משקיעים, חיבורים למשקיעים וחברות הייטק ותכנית מנטורינג מקצועית. בסיום התכנית יוצאים המשתתפים למסע משקיעים בלונדון במהלכו מגייסות החברות השקעות מגופי ההשקעה המובילים בבריטניה ומפתחים שיתופי פעולה על לקוחות ושותפים בינלאומיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים