שיתוף
תגובות
משפט » מנכ"ל תנובה נחקר בפרשת השחיתות
התפתחות דרמטית
על פי החשד, הוא היה מעורב בשוחד לעמותות המקורבות לחסידות גור, המזוהה עם ליצמן • מליס טוען שהוא לא מכיר את בבצ'יק
אייל מליס מנכ"ל תנובה | צילום: lev radin, שאטרסטוק

התפתחות בחקירת החשד לשחיתות של מקורב לשר ליצמן, מוטי בבצ'יק. מנכ"ל תנובה אייל מליס נחקר היום (שלישי) באזהרה בחשד למתן שוחד מרמה והפרת אמונים בתאגיד, במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה יאח"ה בלהב 443.

על פי החשד, מליס היה מעורב בשוחד לעמותות המקורבות לחסידות גור, המזוהה עם השר יעקב ליצמן. בכירה לשעבר בתנובה סיפרה לחוקרים כי התרומות לעמותות נוהלו ישירות על ידי אייל מליס בעצמו. החוקרים חושדים כי התרומות שניתנו לעמותות הקשורות למקורבי ליצמן היו כספי שוחד בתמורה להקלות רגולטוריות שחברת תנובה ביקשה.

מליס ציין שאכן נפגש בעבר עם ליצמן במטרה לדון באפשרות לשנות את ההחלטה על סימון מוצרים, אך לטענתו ליצמן לא היה מוכן להקשיב לכך. מליס טוען שהוא לא מכיר את בבצ'יק. "מעולם לא פגשתי אותו ולא שוחחתי עימו ביחידות, ולפיכך לא היה שום קשר בינינו".

פרקליטו של מליס, עו"ד אילן סופר, מסר בתגובה: "תנובה, תחת ניהולו של אייל מליס, פעלה ופועלת אך ורק במסגרת החוק. אני משוכנע שבסיום החקירה גם גורמי החקירה ישתכנעו בכך. בכוונתו של אייל מליס להמשיך ולעמוד לרשות החקירה ולשתף עימה פעולה ככל שיידרש".‎

כזכור, ארבעה בני אדם, בהם עוזרו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, מוטי בבצ'יק, נעצרו הבוקר (ראשון) לחקירה באזהרה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. עצורים נוספים בפרשת השחיתות, שנחקרת בלהב 433, הם איש התקשורת החרדי מנחם גשייד והלוביסט ארז גילהר.

בית המשפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של בבצ'יק וגילהר ביומיים, ואת מעצרו של גשייד ביממה. בבקשה להארכת מעצרו נכתב כי בבצ'יק פעל על פי החשד לקידום או שניסה לקדם מטרות עסקיות של גופים שונים אגב לקיחת שוחד ופעולה תוך מרמה והפרת אמונים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים