שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מנסור עבאס יהיה הכי דתי בקואליציה"
גפני נגד בנט
גפני בתשובה לשאלה מי אחראי שלא הוקמה ממשלת ימין: "מי שאשם בזה לפי הסדר, בצלאל סמוטריץ, בנט וגדעון סער. הצביעו 65 לימין ולדתיים"
תגיות:
ח"כ משה גפני | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
צילום: לשכת עורכי הדין

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בראיון ליובל קרני בכנס לשכת עורכי הדין על הממשלה המסתמנת: "תמיד הטיפו לי מוסר: בנט, סמוטריץ היו אומרים לי אתה שמאלן. פתאום התברר לי אתמול, שיש אצל האנשים האלה אידאולוגיות שיותר חשובה מארץ ישראל, לדוגמא להזיז את נתניהו. חיפשתי מצווה כזו בתורה, לא מצאתי. אם תקום ממשלת השינוי הזו, מנסור עבאס יהיה הכי דתי בקואליציה".

"נפתלי בנט בחר את דרכו והוא אמר אני רוצה שבממשלת ישראל ישבו כאלה שהם לא בדיוק מהימין. הוא מלכתחילה אמר לעצמו אני אלך עם יאיר לפיד ואשאיר את הימין בצד. וכשהיינו במבצע הוא אמר אני יורד מזה , אבל זה היה שקר. גדעון סער אמר אני רוצה להחליף את נתניהו, אף אחד לא חשב שהוא ייתן ליאיר לפיד לנהל את הממשלה".

"כבר 16 שנה אין מציאות כזו ששר אוצר ויו״ר ועדת כספים הם מאותה מפלגה, זה היה בעבר בימי מפא״י והיה גם אצל ביבי פעם. אבל לא יכול להיות דבר כזה שישב שר אוצר ויעשה מה שהוא רוצה ולא יהיה עליו פיקוח פרלמנטרי, שזה מה שאנחנו עושים בוועדה". לשאלה מי אחראי על זה שלא קמה ממשלת ימין השיב: ״סמוטריץ, בנט וגדעון סער״.

לשאלה האם ממשלה כזו היא ממשלה לא לגיטימית השיב: ״אין דבר כזה ממשלה לא לגיטימית – אנחנו במשטר דמוקטרי. אם יש 61 חברי כנסת שיכולים להרכיב ממשלה, הם הרוב והם ממשלה לגיטימית. אם בנט אומר שעבאס הוא לגיטימי למה שאני אהיה זה שישבור לו את המילה?״

יואב קיש, סגן שר הבריאות מהליכוד, התראיין ליאיר אלטמן ואמר: ״אני לא מסכים עם האמירה ששמאלנים בוגדים, ובאותה מידה אני מצפה מאנשי שמאל לגנות את מה שאומרים על נתניהו, בואו נוציא את השיח של ״הבוגד״ החוצה".

"אני לא אהבתי את הציניות של איווט שאמר בוחרים ״ליכוד״ ולא ״נתניהו״. נכון על הפתק כתוב מח״ל, אבל כתוב – הליכוד בראשות בנימין נתניהו. זו ההבטחה שלנו, בניגוד לישראל ביתנו, אנחנו מפלגה דמוקרטית, והוא ראש המפלגה".

"אני מקווה שהמנדט יחזור לכנסת ואני אומר לך שאם המנדט יחזור לכנסת תהייה ממשלת ימין שבה סער יוכל להוביל את האג׳נדה שהוא מאמין בה, להעביר פסקת התגברות ולהפסיק את השתוללות של בג״צ מול חוקי הכנסת".

"יש בתוך ערביי ישראל שתי מגמות: אחת שנלחמת בנו, בדלנות, לאומנות שמיוצגת על ידי הרשימה המשותפת ובה אנחנו נלחם בכל הכוח. והשנייה היא של מי שרוצה להשתלב ולא מנסה לשנות את אופייה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, אותה צריך לחזק. אני ראיתי בהתנהלות של מנסור עבאס, וגם של עיסוואי פריג׳, התנהלות שונה מאוד מזו של אחמד טיבי".

על המערכת המשפטית ופסילת חוקי יסוד: ״הנשיאה חיות עושה מהפכה שיפוטית הרבה יותר חמורה מזו של אהרן ברק, היא מבטלת חוקי יסוד משום שכך היא רוצה״.

על מבצע "שומר החומות": "אני מכיר את שיקוליו של רוה"מ הוא לא חיפש ללכת למערכה, יותר מזה הוא עשה ויתורים שעלו לו בבייס שלו. אתה חושב שלדחות דיון על שמעון הצדיק זה טוב לו? זה קשקוש שיאיר לפיד אומר שנתניהו יצא למערכה משיקולים פוליטיים. ברגע שרוה"מ החליט שהוא לא נכנס רגלית לרצועת עזה, ניהול המערכה היה בכמעט אפס טעויות, כולל ההפסקה שלה. אפשר להתווכח אם היה נכון או לא נכון להכניס כוחות לקרקע. המבחן עכשיו הוא המבחן המדיני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים