שיתוף
תגובות
חדשות » לאפשר לצעירים הערבים להשתלב בחברה
יש בה פוטנציאל
בדברים שנשא היום ראש הממשלה בנט בכנס סייברטק אמר: "הדברים נראים רע כרגע בשטח אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע"
מנסור עבאס | צילום: גלעד קוולרצ'יק

היום נערך בת"א כנס סייברטק 2022, בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וכן יו"ר רע"מ מנסור עבאס.

ראש הממשלה בנט התייחס לנושאים הבוערים ואמר כי "יש מלחמה נוראית כרגע באוקראינה. מלחמה היא דבר נורא. השתתפתי בחמישה או שישה עימותים שונים – כחייל, כמפקד ובהמשך כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני – וזה דבר נורא. בישראל חווינו לא מעט מלחמות, ואני יכול לחלוק איתכם את התובנה המרכזית שלנו – מלחמות קל להתחיל וקשה מאוד לסיים.

הדברים נראים רע כרגע בשטח אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים – אבל זה לא מאוחר מדי. באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שהשתתף בכנס אמר כי "צריך לעשות כל מאמץ כדי לעצור את הטרגדיה ושפיכות הדמים באוקראינה. בישראל יש לנו ערך עליון לסייע ליהודים באוקראינה שרוצים לעלות לישראל, לבית של כל יהודי העולם. בנוסף אני תומך באשרת כניסה ללא-יהודים, לפליטי מלחמה שיגיעו לזמן קצוב בישראל.

"בנוסף לכך, יש לנו עכשיו עשרות אלפי מתכנתים באוקראינה, כמעט 50,000 לפי חלק מההערכות. אם לא נמצא פתרונות עבורם, ההייטק והסייבר הישראלי יהיו בבעיה. הפתרון הכי טוב הוא להציע לאותם עובדות ועובדים ויזות לישראל כדי שיבואו לגור ולעבוד כאן, או לפעול במקביל כדי שמדינות שכנות כמו הונגריה, פולין ורומניה, יסייעו לנו בהסכמים בינלאומיים לעבור אליהן ולהמשיך לעבוד עבור חברות ישראליות".

יו"ר מפלגת רע"מ ח"כ מנסור עבאס התייחס בכנס סייברטק 2022 שבתל אביב להשתלבות החברה הערבית בתחום הסייבר בישראל בשיחה "אחד על אחד" עם אטילה שומפלבי ואמר: "אנחנו רוצים לאפשר לצעירים הערבים להשתלב בחברה הישראלית, אבל אנחנו חייבים למצוא דרך להקים מערך אזרחי במקום צבאי, שיכול לשלב ערבים ישראלים צעירים בעולמות הסייבר. אני רוצה שההשתלבות תהיה במודל אזרחי נוסף, שהתרומה של האזרחים הערבים תתבטא בתחומים נוספים, ולכן חסר לנו מותג סייבר אזרחי שמקביל למותג הצבאי שיסייע בשילוב.

"אני חושב שהחברה הערבית לצד החברה היהודית יש בה פוטנציאל אדיר ומה שמעניין הוא שיש רצון להתקדם בהשכלה הגבוהה. אנחנו מתמודדים כעת עם האירוע של המלחמה באוקראינה, למעלה מ-2000 סטודנטים לומדים רפואה באוקראינה וכמעט 20 אלף לומדים בחו"ל ועוד עשרות אלפים אחרים ממלאים את הטכניון ואוניברסיטאות בתוך ישראל –סטודנטים וסטודנטיות".

יצוין כי כנס סייברטק 2022 תל אביב הוא מכנסי הסייבר הגדולים בעולם והכנס הגדול ביותר שנערך בישראל. הכנס משמש צומת שבו נפגשת צמרת ההייטק והסייבר העולמי והישראלי עם קהילת העסקים, יזמים ואנשי ממשל מהארץ ומהעולם. כל זאת, במטרה לפתח ולחזק את הקשרים בין האקו-סיסטם הישראלי לעולם הסייבר העולמי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים