שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מנסים להרתיע אך לא פוסלים אפשרויות"
נתניהו לשגרירים
את הדברים אמר בפני עשרות שגרירים מרחבי העולם, זאת במטרה להסביר את נקודת מבצע שומר החומות מהמבט הריאלי-הישראלי, ולא כפי שמנסים לצייר את זה ברחבי העולם
נתניהו בכינוס השגרירים | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו נואם בפני השגרירים |
צילום: מתוך הטוויטר של רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי כינסו היום (רביעי) עשרות שגרירים מרחבי העולם, זאת במטרה להסביר את נקודת מבצע שומר החומות מהמבט הריאלי-הישראלי, ולא כפי שמנסים לצייר את זה ברחבי העולם ארגוני האנטי ישראלים.

נתניהו הציג בסרטון לשגרירים כי הבניינים שקורסים מהפצצות צה"ל ריקים ואין בהם אנשים כפי שפרסמו ארגוני זכויות אדם. כמו"כ הוצג סרטון בו נראה כי ברגע האחרון צה"ל ביטל את הפצצת אחד המגדלים, עקב כך שהיו בשטחה מספר ילדים.

נתניהו פתח בתנחומים לשגרירי תאילנד והודו בעקבות מותם של שלושה עובדים זרים מירי הרקטות: "אני חושב שזאת עוד הוכחה לכך שחמאס משגר את הטילים על כולם. הם הרגו שני ערבים בלוד וירו לעיר הערבית טירה. הם הורגים באופן שווה את כולם. כל אזרח שהם יכולים להגיע אליו ומשתמשים במקומות אזרחיים כמגנים אנושיים".

לשאלה כמה זמן תארך הלחימה, ענה נתניהו: "אנחנו לא עומדים עם סטופר, אלא דואגים לעמוד במטרות". והדגיש: "ישראל אינה משטחת ערים ברצועת עזה, אלא מנסה לפגוע במי שפוגע בה, בפעולה כירורגית".

"ישראל מנסה להרתיע את החמאס כדי להביא לסיום הלחימה, אבל אנחנו גם לא פוסלים אפשרויות אחרות. מקורות העימות הזה נטועים בביטול הבחירות הפלסטיניות. חמאס השתמש באירועי יום ירושלים ובמצב בשייח' ג'ראח כדי לשרת את האינטרס הפוליטי שלו. יש רק שתי אפשרויות שבהן אפשר להתמודד איתם: אפשר או לכבוש אותם, וזו תמיד אפשרות קיימת, או שאפשר להרתיע אותם".

"אנחנו כרגע מנסים להרתיע אותם, אבל אני חייב לומר שאנחנו לא פוסלים אפשרויות אחרות. אנחנו מקווים שנוכל להשיג שקט, אנחנו מקווים שנוכל להשיג זאת בהקדם. אני רוצה להגיד שאנחנו עושים זאת תוך מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים".

במענה לשאלה של שגרירת קולומביה כיצד אפשר למנוע סבב הסלמה נוסף, האשים נתניהו את ארגון הטרור חמאס ואמר: "לא אנחנו רצינו לפתוח את סבב ההסלמה הזה, אלא הפלסטינים". ראש הממשלה גם תקף את מבקרי ישראל בעולם ואמר כי "זה אבסורד, טיפשות, שיא הצביעות. זה מחזק את הטרוריסטים".

שר החוץ אשכנזי אמר: "זהו סבב שונה. החמאס יזם את ההסלמה הנוכחית בניסיון להשתלט על סדר היום ובמטרה לחזק את מעמדו הפוליטי בהנהגת הרשות הפלסטינית. הקהילה הבינלאומית צריכה לדאוג לכך שהכנסת התשתיות, החומרים והכספים יגיעו לאוכלוסיה בעזה, ושחמאס לא ינצל זאת למטרותיו הצבאיות".

"העם הפלסטיני הוא לא האויב, וישראל מבדילה בין האוכלוסייה האזרחית לבין פעילי חמאס, שהם פעילי טרור. נמשיך לפעול מול הרשות הפלסטינית לקידום פרויקטים אזרחיים בגדה המערבית ובעזה".

אשכנזי הוסיף לשגרירים כי "התביעה בבית הדין בהאג, והתביעה הפלסטינית פוגעת בכל הסיכויים להתפתחות אזורית. ישראל לא תוכל לקדם צעדים בוני אמון מול הפלסטינים כשברקע מרחפת חרב מאיימת של תביעת חיילי צהל ומאסרים בחו"ל, ולכן יש אינטרס משותף להסיר את התביעה מסדר היום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים