שיתוף
תגובות
דעות » מנצלים את רגעי אלול האחרונים
עדיין לא מאוחר
לפני שנמצא את עצמינו עומדים ביום הדין בבית הכנסת, בחצר או במרפסת, מכים על חטא ומתפללים לשנה טובה ומתוקה • האם הגענו באמת מוכנים ליום הגדול הזה?
תקיעת שופר | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

ראש השנה הולך ומתקרב. יש שיגידו באיטיות מרגיזה ויש שיגידו בצעדי ענק. שורה תחתונה הוא כמעט פה ואנחנו מוכנים – או שלא כל כך.

חודש שלם קיבלנו במתנה כדי להתכונן לקראתו, הקב"ה נמצא פה עמנו יום יום ושעה שעה, קרוב מתמיד מייחל ומחכה לתשובתנו. לנו רק נותר להסיר את הכפפה ולהושיט את ידינו לידו המושטת.

אך היצר הרע לא נח על שמריו גם ברגעים נעלים שכאלה, להפך, הוא מנסה הפעם להילחם ביתר שאת, דווקא משום ששערי שמים פתוחים כל כך לרווחה, הוא רק מנסה לעכב את תשובתנו, למנוע את הסליחה והחרטה.

חודש אלול שמאופיין בדרך כלל בהתחלה חדשה, זהו זמן של דמדומי הקיץ הארוך והמעייף, סופו של החופש הגדול ואנו מותשים בגוף ובנפש. כמהים למעט טל מחייה, להתחלה חדשה ומרעננת, זהו זמן שבו עבר ועתיד נפגשים. יוצרים מציאות חדשה, שונה.

יש בה את ההתרגשות וההתחדשות מצד אחד, את השחיקה והתשישות, מצד שני אנו נפרדים אט אט מן הקיץ ויכולים כבר להריח את הסתיו מעבר לפינה. זמן של שינויים.

ובזמן הזה, זמן גדול מתמיד רוצה מאתנו הקב"ה שנעשה גם את השינוי הפרטי והעמוק אצלנו.

הבריאה כולה מתחדשת ומשנה, וזה הזמן גם לעבודה העצמית שלנו, לשבר מוסכמות, מידות והרגלים. לקבל קבלות טובות ולשנות את מה שצריך.

זה קשה, אין ספק לרגע. במיוחד שבזמן הזה יש מפריעים אינספור, ההתחלות החדשות לוקחות את שלהם, אנו עסוקים ומוסחים ולא תמיד שמים לב שהמלך נמצא ממש פה בשדה, לידינו.

אנו בתוך שטף החיים, רצים וממהרים והזמן הולך ומתקתק, ראש השנה הולך ומתקרב, הזמן הזה שמסוגל ליותר מתמיד הולך ומתמסמס לו.

אז לפני שנמצא את עצמינו עומדים ביום הדין בבית הכנסת, בחצר או במרפסת – כי אנחנו לא יודעים אפילו כיצד זה יהיה השנה, מכים על חטא ומתפללים על שנה חדשה טובה ומתוקה ומנסים לחשוב, האם הגענו באמת מוכנים ליום הגדול הזה, היה לנו עכשיו חודש שלם של הכנה, האם ניצלנו כמו שצריך, האם אנחנו הרגשנו את הקרבה המיוחדת של הקב"ה כבר עכשיו.

ואם לא, זה עדיין לא מאוחר. עדיין נשאר לנו מהחודש המיוחד הזה, בתקווה שנשכיל ונצליח לנצל אותו כמו שצריך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים