שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » מנקים כיריים גז לפסח? אל תדלגו על הטיפים
וְנִשְׁמַרְתֶּם
למה צריך לשים לב בעת ניקוי כיריים? מה הסכנות בניתוק צינור הגומי? ושאלת השאלות: האם להתקין לבד כיריים גז חדשות?
תגיות:
ניקוי כיריים | צילום: Mikhail Sedov, שאטרסטוק

בתקופה זו של ערב פסח, נוהגות משפחות רבות להתחדש בכיריים גז חדשות. התקנה מחודשת של הכיריים נתפסת אצל אנשים רבים כפעולה פשוטה, אם כי מומחים בחברת הגז הגדולה בישראל, 'פזגז', מבהירים כי החלפת כיריים צריכה להיעשות על ידי טכנאי מורשה בלבד. "פעולה אחת לא נכונה, או פעולה שנעשתה בצורה בלתי מקצועית, עלולה לגרום לנזקים מיותרים".

לאלו הבוחרים לנקות ולהכשיר את הכיריים המותקנות בביתם, מומלץ לעקוב אחר הוראות הניקוי וההכשרה על מנת לשמור על הכיריים, להכשירן כהלכתן ולשמור על בטיחותנו בכל הנוגע למערכת הגז. 

לכירת הגז יש שלושה חלקים: המבערים מהם יוצאת האש, החצובות עליהן עומדים הסירים והמגש התחתון. תחילה יש לנקות את כל החלקים היטב. לאחר מכן, יש ללבן את המבערים באש על ידי הדלקת האש למשך מספר דקות בכל המבערים. את החצובות עליהן עומדים הסירים, מכשירים באמצעות הדלקת אש, הזזת החצובות וסיבובן ממקום למקום בכל מספר דקות, על מנת שהאש תיגע בכולן. את הכיריים ראשית יש לנקות באופן יסודי באמצעות חומר המסיר את שאריות החמץ ולאחר 24 שעות יש להגעיל באמצעות מים רותחים.

יש לשים לב בעת ניקוי הכיריים – לא לנתק את צינור הגומי של הגז. יש להשתמש בחומרים מתאימים ועדינים כדי למנוע קורוזיה. לאחר ניקוי הכיריים יש לייבש אותן היטב לפני הפעלתן מחדש.

כאמור, התקנה מחודשת של הכיריים, בין אם הן חדשות ובין אם הן לאחר ניקוי, צריכה להיעשות על ידי טכנאי מורשה בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים