שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מנת חיסון אחת גם למחלימים מקורונה
בקרוב
משרד הבריאות צפוי להמליץ על מתן חיסונים נגד קורונה גם לישראלים שהחלימו כבר מהנגיף, כאשר לפי המלצת הצוות לטיפול במגפות, יש לחסן כשלושה חודשים לאחר ההחלמה
חיסון לקורונה | צילום: OrelPhoto, שאטרסטוק

הצוות לטיפול במגיפות המליץ הערב (חמישי) למשרד הבריאות לחסן את מחלימי הקורונה במנה אחת, שלושה חודשים אחרי ההחלמה מהנגיף. בוועדת התעדוף דנו האם לבצע בדיקה סרולוגית לכל המחלימים כדי לבחון את רמת הנוגדים שנמצאת בגופם, אך לבסוף החליטו כי אחרי שלושה חודשי החלמה הסכנה לתופעות לוואי מהחיסון יורדת משמעותית.

על פי ההחלטה, המחלימים יוכלו לקבל מנת חיסון אחת, ולא שתיים כמו יתר האוכלוסייה, מכיוון שלאחר שלושה חודשים מההחלמה, הסכנה לתופעות לוואי פוחתת משמעותית. בעקבות ההחלטה, משרד הבריאות הודיעה כי כעת 400 אלף בני אדם נוספים זכאים לקבל את החיסון.

במקביל, בבית החולים שיבא תל השומר שתי מחלימות מקורונה בשנות ה-20 לחייהן אושפזו לאחרונה מחדש לאחר שהתגלתה אצלן דלקת רב-מערכתית. זה קרה שבועות רבים לאחר ששוחררו עם החלמתן. כך, בתי החולים שסוגרים כעת מחלקות קורונה נאלצים להפנות את הצוות הרפואי לטיפול במי שכבר החלימו והעומס הרב בבתי החולים לא פוחת, למרות דעיכת גל התחלואה.

בתוך כך, הממשלה אישרה הערב במשאל טלפוני את הארכת חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל – מכל המדינות – עד 1 במרץ. סגירת השמיים הוארכה עד 6 במרץ, למעט מקרים חריגים. לפי ההחלטה, הבידוד יימשך 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למי שייבדק פעמיים ויימצא שלילי בשתיהן על פי הנוהל הקיים.

ב'כאן חדשות' דווח כי מתוצאות ראשונות של מחקר ישראלי במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות עולה כי יעילות החיסון מול הווריאנט הדרום אפריקני פחותה פי 6 מהנגיף המקורי או הווריאנט הבריטי. במשרד הבריאות מוטרדים מהתפשטות הווריאנט.

המשמעות היא שמול הווריאנט האפריקני יש אנשים שיפתחו פי 6 פחות נוגדנים מנטרלים לנגיף. המידע הזה תואם מחקרים אחרים שנעשו בעולם. המחקר נעשה על דגימות של חולים שחלו בווריאנט הדרום אפריקני, שהפגישו אותן במעבדה עם החיסון מול דגימות של מי שחלו בנגיף המקורי והבריטי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים