שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » מסע הלווית כ"ק מרן הגה"ק רבי יצחק טוביה ווייס זצוק"ל גאב"ד ירושלים
קול נהי ובכי בחוצות ירושלים
מסע הלוויה יצא מבית מדרשו הסמוך לביתו ברחוב גבעת משה בירושלים, הספידו תלמידו הגאון רבי פנחס ברויאר, ראש ישיבת 'כנסת אליהו' | צילום: שלומי טריכטר
מסע הלווית כ"ק מרן הגה"ק רבי יצחק טוביה ווייס זצוק"ל | צילום: שלומי טריכטר

בראש מסע הלוויה צעדו האדמו"רים מגור, ביאלא, רחמסטריוורקא, בוהוש, באיאן, סלונים, קרלין סטולין, זוועהיל, ועוד אדמו"רים, כמו כן חברי מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן, הגרב"ד פוברסקי והגרמ"י שלזינגר, המשגיח רבי דן סגל וגדולי ישראל מכל החוגים והעדות.

הראב"ד, פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך, אמר בדברי הספדו: "קול נהי ובכי בחוצות ירושלים בהסתלקות הגאב"ד זצ"ל. את הגאב"ד אני מכיר עשרות שנים, מהרגע שהוא הגיע לאנגליה, הן כשהיה בישיבה ואח"כ בכולל, הן בלונדון והן באנטוורפן. הוא עבר הרבה ניסיונות בחייו, גם בחייו הפרטיים וגם בחייו הציבורים, וכבר בילדותו, הציונים הבטיחו לו הרים וגבעות שיעזוב את הדרך, אבל הוא התחזק ודחה אותם מעליו. הוא למד בישיבה עם הצדיק רבי משה שלאס זצ"ל שלושה סדרים ביום, ונהגו בקנסות ובצומות אם ידברו דברים בטלים. וזכורני שגם בערב שבת למדו בהתמדה רבה במשך כל היום, ורק כשעתיים לפני שבת הלכו למקוה להכין עצמו לשבת, ואח"כ בכל יום השבת המשיך ללמוד ברציפות עם ידידו הצדיק רבי משה שלאס זצ"ל".

"הוא קיבל את הייסורים באהבה, והיה ירא את ה'. ויהיה מליץ יושר בעולמות העליונים. הוא הלך למנוחת עולם, אבל רק ברצוני לבקש, הנה אנחנו חיים עכשיו בזמן קשה מאוד, בזמן שהפושעים רוצים להעביר אותנו מעל הדת ומלימוד התורה הקדושה שהיא חיינו. וידוע מהחתם סופר על הפסוק בתהילים "מזמור לאסף אלוקים באו גויים בנחלתך", ושאלו חז"ל "מזמור לאסף, קינה לאסף מיבעיא ליה, ואמרו תלמידי החתם סופר שהמזמור הוא על שבאו גויים בנחלתך ולא יהודים, כי כשיהודים מזרע קודש נלחמים איתנו, אז המצב הוא מר מאוד. עכשיו אנחנו חיים בתקופה קשה כזאת שהניח לנו הקב"ה מלחמה עם הפושעים מעם ישראל שהיא התקופה הקשה ביותר, ואני מתחנן לו שיהיה מליץ יושר לנו, לבני העדה החרדית, ואל כל בית ישראל".

"וידוע מה שכתב החפץ חיים שהבית דין בשמים שדנים למעלה הם מאותו הדור, שהם מכירים את מצב הדור ומבינים את מצב הדור, ולכן אני פונה אל הגאב"ד, עמוד עמוד עמוד, אתה הרי יודע מה שאנחנו סובלים בעולם הזה, ותהיה שליח שלנו למעלה לבקש מהקב"ה שיימלא רחמים עלינו.   תעורר שם את כל הצדיקים וקדושי עליון שיתפללו שיתקיים בקרוב ממש יתגדל ויתקדש שמיה רבא. חילול ה' היום הוא גדול מאוד, כל היום שואלים לנו ׳איה אלוקיך׳, איפה ה׳ריבונו של עולם׳, אבל איננו יכולים להשיג את דרכי ה', וסבלנו מספיק והגיע זמן הגאולה, תעורר למעלה ותבקש שיתקיים יתגדל ויתקדש שמיה רבה במהרה בימינו בקרוב".

1 מסע הלווית כ"ק מרן הגה"ק רבי יצחק טוביה ווייס זצוק"ל גאב"ד ירושלים
צילום: שלומי טריכטר
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
31
צילום:
32
צילום:
33
צילום:
34
צילום:
35
צילום:
36
צילום:
37
צילום:
38
צילום:
39
צילום:
40
צילום:
41
צילום:
42
צילום:
43
צילום:
44
צילום:
45
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים