שיתוף
תגובות
חדשות » מסע מעצרים ברחבי יהודה ושומרון
המעצרים נמשכים
בפעילות מעצרים נרחבת ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, עצרו היום הכוחות 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור
חיילי צה"ל בפעילות למעצר מבוקשים | צילום: דובר צה"ל

בפעילות מעצרים נרחבת ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, עצרו היום הכוחות 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. לוחמי צה"ל ושב"כ פעלו הבוקר בכפרים בורקא וכליל שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. הלוחמים עצרו שמונה מבוקשים והחרימו ארבעה כלי רכב ושני אקדחים.

במהלך הפעילות, התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים במרחב הכפר כליל, בהשתתפות עשרות פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות. כמו כן, נשמעו קולות ירי במרחב. אין נפגעים לכוחותינו. יצוין כי במקביל, עצרו לוחמי צה"ל שני פעילי חמאס בעיר חברון.

במהלך פעילות בחטיבה המרחבית עציון, עצרו לוחמי צה"ל שני חשודים שהשליכו בעבר בקבוקי תבערה. בפעילות בכפר ברוקין ובכפר מיתלון שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, עצרו הכוחות שני מבוקשים נוספים. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

אולם לא רק שם היה לא שקט. אמש לאחר התיעוד המחריד מהריסות קבר יוסף הצדיק בשכם ניסו הלילה אזרחים ישראלים להיכנס למקום על מנת לשפצו, והגיעו למחסום לא מאויש באחת הכניסות לעיר שכם, פרצו את המחסום ונכנסו לעיר. לאחר זמן קצר הגיעו לאחד המחסומים המאוישים ביציאה מהעיר שני ישראלים עם פצעי ירי. כוחות צה״ל העניקו לפצועים טיפול רפואי בנקודה, ולאחר מכן הם פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.

אולם הבוקר בהודעה לתקשורת הודיעו כי "נכנס הלילה לקבר יוסף עם הצבא או בלעדיו". על פי ההודעה נאמר כי על רקע אירועי השחתת קבר יוסף בלילות האחרונים ובתגובה להודעת אלוף הפיקוד שאוסרת על כניסתם לקבר יוסף ללא נימוק כנדרש ובהינתן העובדה שבניגוד להנחיית יועמ״ש הכנסת סירב לאשר תאריך חלופי בימים הקרובים מודיעים ראשי שדולת א״י כי בכוונתם להגיע הלילה לקבר יוסף.

ראשי שדולת א״י ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק: ״הודעת אלוף הפיקוד נוגדת את הוראות הייעוץ המשפטי, מצמצמות את חופש הפעילות של חברי הכנסת בעלי חסינות ופוגעות בביצוע תפקידנו כנבחרי ציבור.

"העובדה כי מגבילים כניסת יהודים למקום שצריך להיות בשליטה ישראלית מלאה צבאית ואזרחית היא חרפה. במידה ולא נקבל עוד היום תאריך חלופי לימים הקרובים אנו מתכוונים להכנס כבר הערב לקבר יוסף עם אישור או בלעדיו״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים