שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מספיק עם ההסתה כלפי החרדים, צריכים להתאחד"
נתניהו בראיון
ראש הממשלה על מניין המתים מקורונה: "תשאלו את הפאקה פאקה, שאשא שאשא". על מבצע החיסונים: "נערכים לתרחיש הפסימי – חידוש החיסונים בכל חצי שנה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית שמש | צילום: לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין הבוקר (שני) בגלי צה"ל וכאן ב', פחות מחודש לפני הבחירות. כשנתניהו נשאל בכאן ב' איך הגענו ל-6,000 מתים, הוא ענה: "תשאל את השאשאות והפאקות, הפקה-פקה והשאשא-שאשא. הבאתי מיליוני חיסונים, כל אחד יכול להתחסן פעמיים". על התחקירים נגד הציבור החרדי אמר כי "מספיק עם ההסתה כלפי החרדים, צריכים להתאחד".

בהמשך הבהיר את תשובתו: "97% מאלה שנפטרו מהקורונה לא היו מחוסנים בשתי מנות. לכן אני לא מוכן לסבול את שיבוש הנחיות הבריאות ואת הדה-לגיטימציה לחיסונים שעושים פוליטיקאים ציניים אליהם התייחסתי היום. יש לי אפס סבלנות לפייק ניוז בזמן שאני נלחם להצלת חיים. לכו להתחסן והצילו את החיים שלכם".

בריאיון בגלי צה״ל הבוקר לא פסל נתניהו מצב שיקודם חוק חסינות בכנסת הבאה, ואמר שהוא "לא מתערב בזה בכלל". לשאלה האם יאפשר לח"כ מהקואליציה או מהליכוד לקדם חוק כזה השיב: "לא מקדם ולא חוסם. לא נותן ולא לא נותן".

נתניהו התייחס גם לביקורת המפנית כלפיו בנושא מבצע החיסונים, לפיה הוא ייחס את הצלחת המבצע לעצמו בלבד. "עשיתי יותר מ-30 טלפונים למנכ"לי פייזר ומודרנה", הוא ציין. "אני מדבר איתם כמעט כל יום והם אומרים חד משמעית שלולא ההתערבות שלי לא היינו מקבלים את החיסונים. ברור שיש לנו גם מערכת בריאות יוצאת מן הכלל כדי לחלק את זה, והם עושים עבודה פנטסטית בקופות, אבל אם לא הייתי מביא את החיסונים – זה לא היה עוזר".

על ההחלטה להעביר חיסונים לכמה מדינות בתמורה לתמיכה מדינית, שפורסמה בכאן חדשות, אמר ראש הממשלה: "נתנו 30-25 אלף חיסונים, אפילו פחות, ואני גאה בזה. זה לא על חשבון אזרחי ישראל, זה לא מהווה אפילו שעה של חלוקה. יש לנו מיליוני חיסונים, די והותר לכל אזרח, אפילו חיסון אחד לא נגרע, זה סתם עוד נה נה נה".

על פתיחת שנת הלימודים, אמר: "נדון בזה בישיבת הממשלה, זה מתאפשר בזכות החיסונים. הארכת שנת הלימודים היא דבר טוב מאוד. אמרתם שאביא חיסונים ולא אביא, אולי תתנצלו? שאלת מאיפה נשיג תקציב – לימודי הקיץ יעלו אולי אחוז או שניים מכל מה שהבאנו לאזרחים בתקופת הקורונה. החינוך חשוב לי, שהילדים יקבלו חינוך וההורים ישוחררו לעבוד". בכאן ב' אמר כי הוא "לא הקדים את הפתיחה של מערכת החינוך, אנחנו דנים בזה".

ראש הממשלה בחר לתקוף את הפקידים שמונעים ממנו לטענתו להעביר את התכנית הכלכלית: "יש לי תוכנית של 15 מיליארד שקל שכוללת סיוע לעצמאים ותמרוץ מעסיקים להחזיר עובדים מחל"ת. למה זה לא קורה? כי פוליטיקאים ופקידים פוליטיים עוצרים את זה בגלל הבחירות. למה הם עושים את זה? אם לא יעצרו את זה בטענות משפטיות הזויות, אביא את התוכנית לאישור ביום הראשון של הממשלה הבאה".

לגבי יריביו במערכת הפוליטית, נתניהו ציין: "סער אמר שהוא הולך עם לפיד, ולפיד חייב ללכת עם העבודה ומרצ – אין להם דרך אחרת. גם בנט קשר את עצמו ללפיד בהסכם עודפים". נתניהו כינה אותם "שלישיית סב"ל" (סער, בנט, לפיד). לפיד הגיב בציוץ: "עדיף על ממשלת אב"ל – איתמר בן גביר, ביבי, ליצמן".

ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד הצהיר כי יקדם את החוק הצרפתי בכנסת הבאה. זמן קצר לאחר שכתב את הציוץ, מחק אותו. זמן קצר אחרי הריאיון צייץ ואטורי: "החוק הצרפתי הינו חוק ראוי. ללא קשר לזהות הפוליטית של ראש הממשלה. לא ייתכן מצב שבו הפקידים שולטים במדינה למרות שלא נבחרו מעולם". בציוץ אחר הוסיף: "אני אקדם חוק כזה בכנסת הבאה" – ואחר כך כאמור מחק. מאוחר יותר צייץ הבהרה: "כן, החוק הצרפתי ראוי. לא יחול על נתניהו. תיקי נתניהו מתמוססים מעצם תפירתם".

ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון, יו״ר ועדת הקורונה, בתגובה לדבריו של נתניהו ברשת ב׳: ״השאשאות והפאקות פאקות זה המשך קמפיין הנה נה נה שמוביל ראש המממשלה ומדרדר את ישראל לתהום עמוקה מאוד. הזלזול שלו באזרחי מדינת ישראל, ובקורבנות הקורונה הוא אחד משיאי השפל של האיש הזה, שפעם היה נחשב ראש ממשלה מכובד. לא ארד לרמתו. אמשיך להאבק למען אזרחי מדינת ישראל, ללא מורא, עם קול ההגיון שבתוכי ועם התמיכה האדירה מעם ישראל".

יו״ר תקווה חדשה: ״אופי ההתקפה המביש של נתניהו על ד״ר יפעת שאשא-ביטון הוא דוגמא נוספת לשיח שנאה משולח-רסן ממי שמכנה את יריביו הפוליטיים ״תחלואה״ ו״סבל״. ביום שאחרי נתניהו, והוא קרוב, נחזיר שיח מכבד ומלכד בינינו ונרפא את ישראל".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב בטוויטר "‏אלוקים אדירים ביבי, לא מדברים ככה על המתים. תשובתו הלעגנית של נתניהו מבישה". לדברי לפיד, "זה מה שיש לראש ממשלת ישראל להגיד למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל. לחיים שנהרסו. ליולדות, תינוקות, הורים, סבים וסבתות שמתו מקורונה בבדידות. ‏זאת אינה תשובה שפויה כשמדברים על מות אזרחים ישראלים. מה שנתניהו היה צריך לומר הוא: נכשלתי, אני מרכין ראש לזכר המתים'".

מימינה נמסר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "מדינת ישראל נמצאת בכאוס בגלל היעדר מנהיגות. הגיע הזמן לומר תודה לנתניהו על תרומתו הנכבדת ולהעביר את המושכות לנפתלי בנט, המנהיג היחיד שיוכל לחלץ את ישראל מהכאוס".

מתקווה חדשה נמסר: "עצוב לשמוע ראש ממשלה בעל זכויות עבר גדולות מתבטא תחת לחץ והיסטריה. נתניהו בלחץ לאחר שאיבד לחלוטין את אמון הציבור וכשל כשלון חרוץ בקורונה, רץ עכשיו מאולפן לאולפן משקר ומסית. כל הציבור יודע שנתניהו מומחה בלקיחת קרדיט לא לו ובגלגול אחריות תוך הכפשה ושקרים על אחרים. ב-23 במארס הציבור הישראלי יחליף אותו בגדעון סער"

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים