שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מספר ההורגים עלה ל-9; כ-150 נעדרים
האסון במיאמי
שלושה ימים לאחר קריסת הבניין, משלחת פיקוד העורף נחתה בפלורידה. מתנדב מד"א: "עובדים מסביב לשעון בזהירות – בתנאי שטח מורכבים"
תגיות:
זירת האסון במיאמי | צילום: Felix Mizioznikov, שאטרסטוק

מניין ההרוגים באסון קריסתו של מגדל הדירות בסרפסייד שבפלורידה עלה היום (ראשון), אחר הצהריים, לתשעה בני אדם וצוותי ההצלה ממשיכים בחיפושים אחרי יותר מ-150 בני אדם שעדיין נעדרים בין ההריסות. 152 בני אדם עדיין נעדרים בתוך שרידי המגדל שהתמוטט ביום חמישי לפנות בוקר.

"כל מי שצריך אותו נמצא במקום ועושה את עבודתו", אמרה ראש מחוז מיאמי-דייד דניאלה לוין קאווה לרשת CBS. "אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו למצוא אנשים חיים". המשלחת של פיקוד העורף שנשלחה כדי לסייע בחילוץ כבר הגיעה אל המקום, לצד מומחים שהגיעו ממקסיקו.

יחד עם המשלחת של פיקוד העורף, נחת הבוקר במיאמי שר התפוצות נחמן שי. "גאה לעמוד כאן כנציג ממשלת ישראל, לצד משלחת מובחרת זו ולעזרת ידידינו בארצות הברית בימים קשים אלה. נפעל יחד להושיט עזרה בשטח, אל מול הקהילה וגורמי הממשל בפלורידה", אמר שי.

גם בשעה זו, ממשיכים צוותי הרפואה במיאמי, המתנדבים ביחידה הבינלאומית של מד"א לפעול בזירת האסון במיאמי, לאבטח רפואית את הכוחות הפועלים בשטח וערוכים להעניק טיפול במידה ויאותרו ניצולים ולהגיש סיוע וליווי למשפחות הנעדרים, לצד יתר כוחות החילוץ והרפואה המקומיים.
 
הרופאים, הפראמדיקים והחובשים של הצלה דרום פלורידה שרבים מהם מתנדבים ביחידה הבינלאומית של מגן דוד אדום, היו בין הכוחות הראשונים בזירת האסון של קריסת הבניין במיאמי והעניקו טיפול רפואי מציל חיים, לצד פעולות חילוץ של הפצועים.
 
אנדריי רויטמן, חובש בהצלה דרום פלורידה ומתנדב ביחידה הבינלאומית של מד"א במיאמי: "רק כשהגענו לשטח הצלחנו להבין את גודל האסון ומיד התחלנו בפעולות סיוע, טיפול ואיתור של נעדרים ופצועים בשטח, יחד עם שירותי הכבאות האמריקאים. הכוחות עבדו בשטח מסביב לשעון במאמץ גדול. כולם ציפו לחדשות טובות וכשלא הגיעו כאלו – ההרגשה הייתה מאוד קשה וכואבת. גם עכשיו אנחנו ממשיכים לסייע לפצועים וללוות באופן מתמשך את משפחות הנעדרים. תמיד יש לנו תקווה לאתר נעדרים בחיים וזה מחזיק אותנו, גם ברגעים הקשים".
 
פראמדיק הצלה דרום פלורידה, חבר ביחידה הבינלאומית של מד"א, מייקל סטרונגין מפלורידה שמתגורר בסמוך לזירת האסון והיה מהראשונים להגיע לזירה, הוסיף: "הגענו לזירת האסון לפנות בוקר ומיד התחלנו לטפל גם בפצועים וגם במשפחות הנעדרים. הקמנו חוליית פיקוד מיוחדת שמעניקה סיוע לקהילה בשטח וטיפלנו בשעות הראשונות בעשרות פצועים. אין לי ספק שקורסי ההכשרה למצבי אסון והתרגולים שעשינו יחד עם צוותי מד"א במהלך השנים בישראל עזרו לנו מאוד להתכונן לשעת חירום ובזכותם הסיוע שאנחנו מגישים במיאמי מקצועי, יעיל ומהיר ".
 
פרמדיק מד"א, אוריאל גולדברג, שהגיע מישראל למיאמי ביום שישי, הצטרף לצוותי ההצלה במקום: "הגעתי למיאמי על מנת לחבר בין הקהילה והמשפחות לכוחות במקום ובארץ ולסייע במה שניתן, מתוך המשבר. החילוץ בשטח מאוד מורכב, חצי בניין קרס וחצי שני עלול לקרוס בכל רגע. קשה להגיע ללכודים וכוחות החילוץ עושים כל מאמץ כדי להציל כמה שיותר חיים. הצוותים עובדים מסביב לשעון במחויבות גדולה, תוך זהירות בזירה מורכבת ומסוכנת ובתנאי שטח מורכבים מאוד".

יו"ר הסוכנות היהודית והנשיא הנבחר, יצחק הרצוג, שיגר היום אגרת תמיכה מיוחדת לנשיא הפדרציה היהודית של מיאמי, ג'ייקוב סולומון, ולקהילה היהודית כולה שמתמודדת בימים אלה עם אסון קריסת בניין המגורים "צ'אמפליין דרום".

הרצוג כתב באגרת: "אנו חולקים את כאבכם ומחשבותינו נישאות אליכם בעת קשה אלו. הזדעזענו כאן בישראל כששמענו על קריסת הבניין, מחזה שאיש ודאי לא ישכח. אנו שולחים חיזוק מכל הלב לכל מי שנפגע, כולל מי שאיבד את מעונו, מי שדואב על חבריו, בני משפחה וכל אלה שעדיין מבקשים תשובות ונחמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים