שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מספר החשודים כנשאי אומיקרון בארץ עלה ל-34
הוריאנט החדש
בתוך כך, הממשלה אישרה הבוקר את טיוטת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לסיוע במאמץ הלאומי לאיתור מאומתים בזן "אומיקרון", באמצעות כלי האיכונים של השב"כ
מחלקת קורונה | צילום: StreetonCamara, שאטרסטוק

מנתוני מפקדת אלון של פיקוד העורף עולה הבוקר (ג') כי מספר החשודים כנשאי זן אומיקרון בישראל עלה ל-34. יצויין, כי עד כה רק שני בני אדם מאומתים לקורונה רוצפו כנשאי הזן החדש שמקורו בדרום אפריקה.

באפריקה המצב גרוע הרבה יותר, כך נראה מנתונים שפורסמו היום שהראו כי שיעור האשפוז כתוצאה מתחלואה בקורונה במחוז גאוטנג, הכולל גם את העיר יוהנסבורג, העיר הגדולה במדינה, עלה ב-330 אחוזים במשך השבועיים האחרונים. מדובר במחוז בעל שיעור ההתחסנות הנמוך במדינה כשפחות מ-40 אחוזים מאוכלוסיית המחוז התחסנו.

נתונים מצביעים על קשר בין האומיקרון לעלייה הדרמטית בתחלואה לאחר שבדיקה מדגמית של הריצוף הגנטי של הנגיף בקרב מאושפזים הראתה שכמעט כולם נדבקו בזן האומיקרון. המקרה גם מעלה את החשש כי האינדיקציות הראשוניות לכך הווריאנט החדש לא גורם לתחלואה קשה היו שגויות.

גם סוכנות בריאות הציבור של האיחוד האירופי דיווחה כי אושרו 42 מקרים של זן האומיקרון ב-10 מדינות באיחוד האירופי.

בתוך כך, הממשלה אישרה הבוקר את טיוטת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לסיוע במאמץ הלאומי לאיתור מאומתים בזן "אומיקרון", באמצעות כלי האיכונים של השב"כ. השרים שהתנגדו: גדעון סער, אלי אבידר ויפעת שאשא ביטון, זאת לאחר שהיה חופש הצבעה בתקווה חדשה על חוק איכוני השב"כ במשאל הטלפוני: סער ושאשא ביטון נגד, הנדל ואלקין בעד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים