שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 3 הרוגים וארבעה פצועים בפיגוע מחריד בעיר אלעד
נִשְׁפַּךְ דָּמָם עָלֶיךָ
באירוע מחריד בעיר אלעד נרצחו 3 ועוד כמה נפצעו בדרגות שונות | המחבלים נמלטו, והעיר אלעד בהסגר | כוחות מיוחדים סוקרים אחר מבצעי הפיגוע
תגיות: ,
זירת הפיגוע באלעד | צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

אירוע קשה הערב בעיר אלעד. שלושה בני אדם נרצחו בפיגוע בפארק שסמוך לרחוב אבן גבירול באלעד, אחרי שהותקפו על ידי שני מחבלים בגרזן ובנשק חם בכמה מוקדים בעיר. בנוסף, שניים נוספים נפצעו קשה – מורדמים ומונשמים, וכן פצוע אחד נפגע באורח בינוני ואדם אחד במצב קל. הפצועים פונו לבתי החולים שיבא תל השומר ובילינסון בפתח תקווה. ראש הממשלה, נפתלי בנט, מקבל עדכונים שוטפים ויקיים בשעה הקרובה הערכת מצב עם כלל ראשי מערכת הביטחון.

על פי הידוע עד כה, בשעה 20:36 התקבל במוקד מד"א דיווח ראשוני על דיווח ראשוני על מספר פצועים בדרגות פציעה שונות ברחוב אבן גבירול בעיר אלעד, כתוצאה ממחבל שתקף עוברי אורח בגרזן ובדקירות סכין. כוחות משטרה והצלה הגיעו למקום והחלו להעניק טיפול לנפגעים.

כוחות ההצלה שהגיעו במהירות למקום, נאלצו לקבוע את מותם של שלושה מהפצועים. במקום ישנם עוד מספר נפגעים בדרגות פציעה שונות. מצוד אחר מחבל. תושבי אלעד התבקשו להסתגר בבתים, כך ע"פ הודעת העירייה.

בעקבות כך, מצוד מתנהל אחר המחבלים. כוחות ביטחון רבים הגיעו לזירת הפיגוע, ופרסו מחסומים בכבישים על מנת למנוע את בריחת המפגעים לשטחים, וגם מסוק מבצע סריקות מהאוויר אחר רכב מסחרי שככל הנראה נמלט מהמקום.

גם המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת האירוע. על פי הידוע עד כה, מתחקיר ראשוני עולה כי אדם אחד נרצח ברחוב אבן גבירול ומשם המחבלים המשיכו לפארק. תושבי העיר התבקשו להישאר בתים ולדווח למשטרה על כל תנועה חשודה.

במשטרה קראו לתושבים להודיע בדחיפות על כל אירוע חריג, דמויות ורכבים חשודים למוקד החירום של המשטרה. וכן כל מי שיש בידו חומרי תיעוד מתבקש להעבירם לידי המשטרה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מקבל עדכונים שוטפים ויקיים בשעה הקרובה הערכת מצב עם כלל ראשי מערכת הביטחון. שר הביטחון בני גנץ קיים הערב גם הוא הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ. בסיום הנחה שר הביטחון להאריך את הסגר בעזה וביהודה ושומרון בשלב זה עד יום ראשון – בסוף השבוע תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.

בנוסף הורה לתגבר את המשטרה בסיוע בסריקות, ולהפעיל את כל הכוחות הנדרשים לסגירת מרחב התפר והמעברים בכדי למנוע בריחה אפשרית של המפגעים לאיו"ש. עוד הנחה שר הביטחון למקד מאמצים מודיעינים והתקפיים רלבנטיים.

בסיום הערכת המצב אמר שר הביטחון כי מדובר בפיגוע קשה, שהוא חלק מסדרת פיגועים. עוד אמר, כי מערכת הביטחון תגבה מחיר על הפיגועים וההסתה, וכי הוא משתתף בצער משפחות ההרוגים ומאחל החלמה לפצועים.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש אמר בזירת האירוע: "זו לא זירה אחת. כוחות הביטחון עושים את העבודה. כולנו מתפללים לבורא עולם. ליבנו עם הפצועים. תאמרו תהילים. בואו נעבור את האירוע בצורה הטובה ביותר. צריך להיכנס לבתים להגיד תהילים ולהרגיע את הילדים".

אהרון זילברמן מתנדב זק״א שהגיע מהראשונים למקום מבפר כי ״הוזעקתי ע״י מוקד זק״א לכיכר אבן גבירול באלעד, מדובר באירוע פח״ע. הגעתי במהירות למקום, מעדות של עוברי אורח הבנו שמדובר בשני מחבלים שיצאו במסע רצח לאורך הרחוב ובאכזריות תקפו בגרזנים וסכינים עוברי אורח תמימים. מסע רצח מכיכר אבן גבירול עד לאמפי פארק הסמוך שהיה באותו זמן עמוס במבלים וחוגגים. מדובר במראות קשים מאוד, אנשים היו שרועים על הכביש ועל המדרכה מהכיכר עד לפארק, זעקות לעזרה נשמעו מכל פינה, נקרע הלב. צוותי מד״א פינו 3 נפגעים במצב קשה לביה״ח, ונאלצו לקבוע את מותם של 3 נפגעים במצב אנוש שלא שרדו את הפציעות הקשות. מתנדבי זק"א מרחב שרון נמצאים בזירה ועוסקים במלאכת הקודש, הקשה מכל".

פראמדיק מד"א אלון ריזקאן סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. 3 פצועים, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי"ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי"ח כשמצבו יציב".

מנהל בית החולים בילינסון, הד"ר ערן רוטמן על מצבם של שני הפצועים שהגיעו לבית החולים מזירת הפיגוע: "שני הגברים במצב קשה מאוד, עם פציעות ראש – אחד הועבר לחדר הניתוח, והשני למחלקה לטיפול נמרץ. אנחנו נלחמים על חייהם, המשפחות מלוות אותם בבית החולים".

אחד מהעדים לאירוע אמר: "היה לי ולחבר שלי נס. שני ערבים עם גרזנים באו עלי ועל חבר שלי. אני והחבר נתנו מלחמה. ברוך השם ניצחנו אותם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. דיייייי, כמה פיגועייים???
    ה' ישמור על כולנו🙏🏼

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים