שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מסר לשר כהנא: "אל תפגע במעמד הרבנות הראשית"
צעדת הנוער
ביום ראשון הקרוב תתקיים צעדת ענק בירושלים בהשתתפות אלפי בני נוער תלמידי ישיבות תיכוניות. מנכ"ל מרכז ליב"ה: "הציבור הדתי לאומי מאוחד ומגובש נגד הרפורמות"
השר מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

למעלה מאלפיים בני נוער מהמגזר הדתי לאומי צפויים להשתתף בצעדת ענק שתתקיים ביום ראשון הקרוב, במטרה להשמיע קול בעד שמירת מעמדה של הרבנות הראשית לישראל, אותה ייסד מרן הרב קוק זצ"ל, וזאת מול הניסיונות של השר לשירותי דת מתן כהנא וממשלת ישראל הנוכחית ליטול סמכויות דת רבות מהרבנות הראשית ומהרבנים הראשיים ולפגוע באחדות העם.

הצועדים, תלמידי הישיבות הקדושות והתיכוניות יקראו לשר כהנא לחדול מהרפורמות בנושאי הכשרות, הגיור וקדושת הכותל המערבי. 

הצעדה שתחל בשעה 11:00, תצא מבית הרבנות הראשית בירושלים, שם יישאו דברים הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו. משם תמשיך הצעדה לכיוון משרד ראש הממשלה ומשכן הכנסת, במטרה להשמיע קול מחאה בעת ישיבת הממשלה השבועית. בפני בני הנוער הדתי לאומי, יישאו דברים, רבה של העיר צפת – הרב שמואל אליהו והרב דוד ג'יאמי.

על הקריאה לבני הנוער, לבוא והשתתף בצעדה, חתמו הרבנים, הרב דב ליאור – רב העיר קרית ארבע- חברון, הרב צבי ישראל טאו – נשיא ישיבת הר המור, הרב יעקב אריאל – הרב הראשי לרמת גן לשעבר, הרב שמואל אליהו – רבה של צפת והרב יהושע שפירא – ראש ישיבת רמת גן.

בכרוז שפורסם לקראת צעדת האלפים, נכתב: "אנו הנוער הדתי-לאומי, תלמידי תלמידיו של הרב קוק זצ"ל, נולדנו כאן בארץ ישראל בדור הגאולה. מתפללים ומייחלים לגאולה שלמה בבניין בית המקדש ולהתממשות חזון הנביאים במהרה בימינו. אנו קוראים לכם חברי הכנסת והממשלה לחזק את אופייה היהודי של מדינת ישראל ולהעצים את מקומה של הרבנות הראשית שהיא היסוד והמהות של מדינתנו הקדושה, אנו קוראים לכם להיות עם הפועלים להעמקת היהדות ולא חס וחלילה להיות שותפים עם אלו שמעוניינים לפגוע ולעמעם את אופייה היהודי של המדינה".

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה אמר כי "קיומה של צעדת האלפים – היא עדות חיה לכך שהציבור הדתי לאומי מאוחד ומגובש נגד הרפורמות האנטי דתיות של השר כהנא. ביום ראשון, אלפי תלמידי הישיבות הקדושות והתיכוניות – ישמיעו קול זעקה נגד הניסיונות להרוס את הצביון היהודי של מדינת ישראל. זה הזמן לאחדות בעם ולא לפילוג. הגיע הזמן שכהנא יפסיק לשקר ולספר שיש לו גיבוי רבני וציבורי", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים