שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » התקדמות בחלוקת התיקים בין בנט לשמאל
בדרך לממשלה?
ההצעה העדכנית מדברת על חלוקת הממשלה לשלושה "גושים": ימין, מרכז ושמאל – הקואליציה תמנה 23 שרים וראש ממשלה • לפיד נועד עם חברי הכנסת טיבי וסעדי
לפיד ובנט | צילום: ויקיפדיה

השיחות בגוש מתנגדי נתניהו נמשכות היום (רביעי) בשיא המרץ, והחדשות הן שישנם גם הסכמות מסתמנות משמעותיות. בשיחות סגורות בין הצדדים נמצאת הצעה לחלוקת תיקים שתכלול 23 שרים וראש ממשלה. בסך הכל מדובר ב-24 תפקידים שיחולקו באופן שווה, שמונה שרים לכל 'אגף'- ימין, מרכז ושמאל.

ע"פ הדיווח של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום' בימים האחרונים דיברו הצדדים גם על חלוקה אפשרית של התיקים בכל 'אגף' בצורה שתנסה להיות פריטטית. על פי הרעיון שמונח כרגע על השולחן, בנט וסער ייחשבו לאגף הימין, גנץ וליברמן למרכז, ולפיד מרצ והעבודה לאגף השמאל.

הבעיה העיקרית ברעיון היא כי בעוד בנט וסער יקבלו שמונה תיקים על 13 המנדטים שבידיהם, גנץ וליברמן יקבלו שמונה תיקים על 15 המנדטים שבידיהם, ייאלצו לפיד, מרצ והעבודה להסתפק בשמונה תיקים לשלושים המנדטים שבידיהם. מה שעלול לעורר התנגדות חריפה של אנשי העבודה ומרצ.

ב'מעריב' דווח כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נועד בחשאי עם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי (תע"ל) לפני יומיים בכנסת. יצוין כי תע״ל היא היחידה ב'רשימה המשותפת' שמוכנה לשקול המלצה על לפיד לתפקיד ראש הממשלה במידה ובנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה חדשה עד מועד פקיעת המנדט.

גורם בגוש השמאל שצוטט ב'מעריב' אמר כי "הפגישה בין בנט למנסור עבאס היא ניסיון של בנט לקרב בין עבאס לבין בצלאל סמוטריץ'. בנט עוד לא ויתר על האפשרות להקים ממשלת ימין. המפתח להכרעה נמצא למעשה בידי בנט, שכן גדעון סער ילך בעקבות כל החלטה של בנט".

"אם בנט נפגש עם עבאס, זה כדי לנסות לבדוק אפשרות איך אפשר להקים ממשלת ימין עם סמוטריץ בתמיכת עבאס", אמר הגורם. לדבריו, "אם בנט יחליט ללכת לממשלת רוטציה עם לפיד, כשהוא ראש ממשלה ראשון, ניתן לסגור הסכם בתוך שעות. למרות הקשיים, הפערים בעמדות והדרישות המופרזות בנושא תיקים". בתוך כך, גורמים בגוש השמאל מסרו כי לפיד נפגש לאחרונה בביתו לשיחה עם יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס.

כזכור יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר רע"מ מנסור עבאס, נפגשו הבוקר בלשכתו של בנט בכנסת. השנים דנו בעמדות שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי הנוכחי. מטעם מפלגת ימינה נמסר כי "הפגישה הייתה טובה". לאחר הפגישה עם עבאס, בנט נועד גם עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. זאת, כשבמקביל חבר מפלגתו, ח"כ זאב אלקין, נפגש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

במפלגת הציונות הדתית הגיבו על הפגישה ואמרו: "לפני מספר חודשים נפתלי בנט וימינה יצאו לדרך חדשה, כשמטרתם החלפת השלטון והקמת ממשלת שמאל בראשותם. מאז הם בקמפיין מיסוך מלא שקרים והאשמות, שנועד לטשטש את הפניית העורף שלהם למחנה הימין ולערכיו. היום, בזמן שאנחנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין, בנט עשה צעד נוסף מסוכן וחסר אחריות לעבר הכשרה תקדימית של ממשלת שמאל שנשענת על מפלגות תומכות טרור ורוצחי ילדים, והפיכת מדינת ישראל לתלויה בהם ונתונה לסחיטתם. גדעון ונפתלי, הימין לא יסלח לכם אם תמכרו את מדינת ישראל לאויביה בשביל אינטרסים קטנים ואגו גדול. אתם תיזכרו לדיראון עולם. חיזרו בכם ובואו נקים ממשלת ימין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים