שיתוף
תגובות
חדשות » המערב יעביר לאוקראינה מאות טונות של נשק מתקדם בסיוע נאט"ו
ישראל בוחרת להשאר בחוץ
ארה"ב ובעלות בריתה החליטו להעביר הילוך בתמיכה הצבאית שהן מספקות לאוקראינה. אחרי שפוטין החליט כי המשא ומתן לא יביא לתוצאות, וושינגטון משנה גם היא את התפיסה
לוחם גרילה אוקראינה | צילום: שאטרסטוק

ארה"ב ובעלות בריתה החליטו בימים האחרונים להעלות הילוך בתמיכה הצבאית שהן מספקות לאוקראינה. ימים בודדים לאחר שדווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איבד תקווה להגיע לפתרון מדיני, ניכר כעת כי גם ארה"ב ויתר מדינות נאט"ו אימצו את התפיסה הזאת – וכעת פועלות ביתר שאת להביא לפגיעה הקשה והחריפה ביותר שביכולתן לגרום לרוסיה ולצבאה.

אתמול סיפק אוסטין את העדות הטובה ביותר מבחינתו לשינוי הכיוון והמחשבה, לאחר שבתום ביקור באוקראינה עם שר החוץ אנתוני בלינקן, אמר כי ארה"ב "מעוניינת להביא להחלשתה של רוסיה". מדובר באמירה חריגה למדי לבכיר אמריקני בדרגתו של אוסטין, שלראשונה מתייחס במפורש לאינטרס האמריקני לפגוע ברוסיה, ולא באינטרס האמריקני לסייע לאוקראינה.

"אנו רוצים לראות את רוסיה הולכת ונחלשת עד לרמה שבה לא תוכל עוד לעשות את מה שעשתה לאוקראינה", אמר. הוא הוסיף כי בוושינגטון רוצים להבטיח שלרוסיה לא תהיה המסוגלות לחדש את יכולותיה ואמצעיה שנפגעו בצורה דרמטית במלחמה עד כה. דבריו הגיעו לאחר שהוא ובלינקן הכריזו על סיוע צבאי נוסף לאוקראינה, כאשר רק בסוף השבוע הודיע הנשיא ביידן בעצמו על סיוע צבאי בהיקף של 800 מיליון דולרים. עד עתה מתקרב הסיוע האמריקני לאוקראינה לכ-4 מיליארד דולרים.

מדינה חשובה אחת שכבר נראה כי האמריקנים הצליחו לשכנע היא גרמניה, שהודיעה הבוקר כי תספק לאוקראינה טנקים וטילים נגד טנקים. על פי הדיווח, גרמניה תספק עשרות טנקים כבדים בעלי מערכות מכ"ם, המיועדים בין היתר למטרות הגנה אווירית. כזכור, בתחילת המלחמה חששה גרמניה מאוד מרעיון שתספק נשק וציוד לחימה לאוקראינה, וכמה שבועות לאחר תחילת המלחמה הסכימה לראשונה לספק 5,000 קסדות עבור כוחות החירום האוקראינים – מהלך שגרר ביקורת ותגובות נלעגות ברחבי העולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים