שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יממה לאחר הפיגוע – מעבר אלנבי ייפתח
פרס לטרור
אלון שוורצר ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו, ומאור צמח יו"ר לך ירושלים, מסרו בתגובה: "מדובר במהלך מסוכן ומופקר"
העברת סחורות במעבר כרם שלום | צילום: shutterstock

האיחוד האירופי הודיע אמש כי בפגישה משותפת במעבר גשר אלנבי, בין נציגי רשות שדות התעופה, רשות המסים, המנהל האזרחי, ובין נציגים פלסטיניים של משרד הכלכלה והמשרד לעניינים אזרחיים, סוכם על יוזמת פיילוט במסגרתה יישלחו מכולות דרך מעבר הגבול אלנבי.

לדברי האיחוד האירופי, "היוזמה באה כצעד משותף לעזור להרחיב את הסחר הפלסטיני, לתרום ליצירת מקומות עבודה ורווחה בכלכלה הפלסטנית ולשפר את התנאים הכלכליים הכוללים של הפלסטינים. השימוש במכולות למשלוח סחורות דרך המעבר יסייע לחסוך זמן, בעלויות עסקה ולהפחית נזקים לסוחרים פלסטינים. הפיילוט ישפר את התחרותיות של עסקים פלסטינים וגם יתרום להרחבת היקפי הסחר במעבר הגבול עקב תהליכים יעילים וזמני טיפול קצרים יותר".

עד כה, כך לדברי האיחוד האירופי, משלוח המכולות לא התאפשר, וכל סחורה הועברה בשיטת 'גב אל גב' על משטחים. הפיילוט יחל ב1 לינואר 2022 ויאפשר לחברות פלסטיניות לארגן את המשלוחים שלהן במכולות.

אלון שוורצר ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו, ומאור צמח יו"ר לך ירושלים, מסרו בתגובה: "מדובר במהלך מסוכן ומופקר. העברת סחורות מירדן לשטחי דרך מכולות סגורות הרש"פ ללא נוהל בידוק בשטח, תביא בוודאות להעברת תחמושת וכלי נשק לידיים אלימות".

"בהיבט המוסרי, מדובר בפרס לטרור. מדינת ישראל נותנת פרס למי שמסיתה נגדה, מחנכת ושולחת את בניה לרצוח יהודים, ואז משלמת להם משכורות".

"מצפים מראש הממשלה להתערב, לעצור את ההפקרות ולקבוע נהלי בידוק מחמירים לכל סחורה שעוברת לידי הרשות הפלסטינית תומכת הטרור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים