שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מעדיף להישען על החרדים ולא על הערבים"
לפיד במסר
נתניהו התקשר לראשונה בעצמו ליו"ר רע"ם עבאס, וגם לראשי המפלגות במרכז-שמאל: גנץ, מיכאלי והורוביץ • המכשול בדרך לממשלת לפיד-בנט: קרב על משרד הביטחון
יאיר לפיד | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד מעביר מסר לגורמים ביהדות התורה כי הוא אני מעדיף להישען על המפלגות החרדיות לצורך הקמת ממשלה ולא על המפלגות הערביות – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח של מיכאל שמש, מה שלפיד חותר אליו הוא שבהצבעה על הקמת הממשלה בראשותו, יצאו שניים או שלושה חברי כנסת חרדים מחוץ למליאה ויאפשרו את ההקמה.

לפיד מבטיח לחרדים שתמיכה כזו תשתלם להם, ומציין שכך או כך המפלגות הערביות יאפשרו את הקמת הממשלה. המהלך הזה עשוי לשפר את העמדה של יו"ר יש עתיד במשא ומתן מול בנט, שמסתייג מהאפשרות של הישענות על רע"מ. כזכור, בשבוע הבא לפיד צפוי להיפגש עם יו"ר יהדות התורה משה גפני. מיש עתיד נמסר בתגובה: "פייק ניוז".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול (רביעי) לראשונה שיחת טלפון עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס, במטרה לגרום לו לתמוך בחוק הבחירה הישירה, שבגוש הימין מנסים לקדם בימים האחרונים. מדובר באירוע תקדימי מבחינת נתניהו, שעד כה הקפיד שלא לנהל מגעים גלויים בעצמו עם עבאס.

שיחות מפתיעות נוספות שקיים נתניהו במהלך היום היו עם ראשי מפלגות השמאל: יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ. המטרה של השיחות הללו היא לשמר את הפתח לתמיכתם בחוק לבחירה הישירה לשלב המאוחר יותר, אם גוש השינוי לא יצליח להרכיב ממשלה.

ממפלגת רע"מ נמסר כי נתניהו התקשר לעבאס והשניים דנו בעניינים הפוליטיים שעל סדר היום. נמסר כי בין הנושאים שבהם דנו השניים – "אפשרויות הקמת ממשלה, הסוגיות הבוערות של החברה הערבית ונושאים פוליטיים אחרים". בליכוד סירבו להתייחס לשיחה.

בהצהרה לתקשורת הכחיש נתניהו שתכנן להסתמך על רע"מ ומדבריו עלה כי שיחתם עסקה בבחירות הישירות. "לא בנינו על תמיכת רע"מ. בניגוד למה שאומרים, אנחנו לא רצינו את זה", אמר נתניהו. "אנחנו כן ביקשנו את סיוע כל המפלגות לבחירה ישירה – ואת זה עשיתי ב-24 השעות האחרונות".

"עמדתי פשוטה – אני מבקש פתרון שלא יתבסס על תמיכה כזו או אחרת. ניתן לציבור לבחור, עושים את זה בהרבה מדינות. תמיד אומרים שזה משאל עם על נתניהו – תעשו. אני נגד הסתה ובעד הציבור הערבי. אני רוצה להגיע למצב שאנחנו מרכיבים ממשלת ימין, והדרך לעשות זאת בלי להישען על גוף כזה או אחר זה בחירות ישירות", אמר אתמול נתניהו.

ב'חדשות 12' דווח כי בגוש תומכי נתניהו שוררת התקווה שמהלך מצד בנט להקמת ממשלה עם גוש השינוי יוביל לקרע בתוך ימינה, ולפיצול בתוך הסיעה. הכוונה היא להערכות שלפיהן איילת שקד וח"כים נוספים אולי פחות מעוניינים בהקמת ממשלה עם מפלגות מהמרכז ומהשמאל. אולם אם התמונה תישאר דומה עד תום תקופת המנדט של נתניהו – הסיכוי לפיצול בתוך ימינה אינו נראה גדול.

ב'חדשות 13' דווח כי המגעים בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ליו"ר ימינה נפתלי בנט ממשיכים, אך המחלוקת המשמעותית בין השניים שמונעת הקמת ממשלה היא הקרב על משרד הביטחון. בנט מעוניין ששר הביטחון יהיה יו"ר תקווה חדשה גדעון סער – השניים בעלי ברית, מתואמים, ובנוסף כך התיק נשאר בידיי גוש הימין. כמו כן, זה מאפשר לתת לבכירת ימינה, איילת שקד, את תיק המשפטים.

לפיד מצידו מעוניין שתיק הביטחון יישאר בגוש שלו, שאמור למנות 45 חברי כנסת לפחות, אל מול ה-13 בגוש בנט. יו"ר יש עתיד סבור כי זה לא הגיוני שגוש של 13 מנדטים יחזיק בראשות הממשלה ובתיקי הביטחון והמשפטים, כאשר יו"ר כחול לבן בני גנץ הוא המועמד לקבל את תיק הביטחון. עם זאת, אם לפיד יוותר ינסו לפצות את גנץ בתיק לביטחון הפנים או תיק החינוך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים