שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הימין נגד ממשלת בנט-לפיד עם רע"מ
סקר מיוחד
41% מכלל המשיבים רואים בנתניהו את האשם העיקרי, 24% מאשימים את בנט, 12% את בצלאל סמוטריץ', 6% השיבו "מישהו אחר" ו-17% השיבו שהם לא יודעים
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

סקר של חברת 'מדגם' שנעשה עבור חדשות 12 ושנערך בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל מגיל 18 ומעלה סביב נושא הקמת ממשלת בנט לפיד עולה נתונים מפתיעים. על השאלה מה האפשרות המועדפת עליהם – 46% מהמשתתפים בסקר השיבו כי הם מעדיפים ממשלת לפיד-בנט, 38% השיבו שהם מעדיפים בחירות חמישיות ו-15% ענו שהם לא יודעים.

מבין המשתתפים בסקר שהגדירו את עצמם כימין, 32% העדיפו את ממשלת מתנגדי נתניהו, 55% העדיפו בחירות חמישיות ו-13% השיבו שהם לא יודעים. לעומתם, אלו שהגדירו את עצמם כמרכז-שמאל, 72% השיבו שהם בעד הקמת ממשלת לפיד-בנט, 14% העדיפו בחירות חמישיות ו-14% השיבו שהם לא יודעים.

השבוע אמר בנט ש"אין ממשלת ימין, זה או בחירות חמישיות או אחדות", ואילו נתניהו אמר ש"בנט הונה את הציבור ורצה ממשלת שמאל כדי להיות ראש ממשלה". המשתתפים בסקר נשאלו למי מבין השניים הם מאמינים? – 44% מכלל המשתתפים בסקר השיבו שהם מאמינים לבנט, 35% השיבו שהם מאמינים לנתניהו ו-21% השיבו שהם לא יודעים.

29% מהמגדירים את עצמם כימין אמרו שהם מאמינים יותר לבנט, 53% השיבו שהם מאמינים יותר לנתניהו ו-21% השיבו שהם לא יודעים. מנגד, 73% מאלו שמגדירים את עצמם מרכז-שמאל השיבו כי הם מאמינים לבנט, רק 9% השיבו שהם מאמינים לנתניהו ו-18% ענו שהם לא יודעים.

"מי הוא האשם העיקרי בכך שלא הוקמה ממשלת ימין?" – 41% מכלל המשיבים רואים בנתניהו את האשם העיקרי, 24% מאשימים את בנט, 12% את בצלאל סמוטריץ', 6% השיבו "מישהו אחר" ו-17% השיבו שהם לא יודעים. בקרב המשיבים שהגדירו את עצמם ימין, 32% האשימו את נתניהו, 37% האשימו את בנט ו-9% את סמוטריץ'.

"האם לדעתך ראש הממשלה נתניהו צדק או טעה כאשר דחה את הצעתו של השר ישראל כ"ץ לאפשר למרכז הליכוד לבחור מועמד זמני אחר מטעם הליכוד לראשות הממשלה למשך שנה?" – 52% השיבו שלדעתם נתניהו טעה, לעומת 21% שהשיבו ששלדעתם הוא צדק ו-27% שהשיבו שהם לא יודעים. מקרב אלו שהגדירו את עצמם כימין, 46% חושבים שנתניהו טעה כשדחתה את הצעתו של כ"ץ, 25% חושבים שהוא צדק ו-29% השיבו שהם לא יודעים.

עוד עולה מהסקר שהציבור הישראלי לא תומך ברובו בחתימה על הסכם קואליציוני עם מפלגת רע"ם. 40% מהמשתתפים בסקר השיבו שהם תומכים בכך, לעומת 48% שמתנגדים. מבין אלו שהגדירו את עצמם ימין, רק 25% תמכו ו-64% התנגדו. מבין המגדירים את עצמם שמאל, 67% תמכו ו-24% התנגדו.

כמו כן, 36% השיבו שהם תומכים בממשלת שתקום באמצעות הימנעות של חלק מחברי הרשימה המשותפת, לעומת 31% מתנגדים. מקרב המגדירים את עצמם ימין, 29% השיבו שהם תומכים לעומת 41% מתנגדים. במרכז שמאל המספרים קצת יותר גדולים: 51% תומכים ו-15% מתנגדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים