שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מעוד 10 ימים בני 15-12 יוכלו להתחסן
בתום הבדיקות
מתבצעת למידה מתהליכי החיסון בארה״ב • פרופ' רגב: "אני חושבת שאין צורך לחייב הורים לחסן את ילדיהם" • עטיית מסיכות בחללים סגורים תתבטל בשבועיים הקרובים
חיסון ילדים | צילום: Jelena Stanojkovic, שאטרסטוק

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, קיים דיון בנושא הרחבת החיסונים לבני נוער בגילאי 12-16, בהשתתפות טובי המומחים בתחומי רפואת ילדים, בריאות הציבור, אפדידמיולוגיה, קרדיולוגיה ופרויקטור הקורונה.

בימים אלה, משרד הבריאות אוסף את הנתונים מבתי החולים ומקופות החולים, ביחס לתופעות בסמיכות לחיסון כמו כן מתבצעת למידה מתהליכי החיסון בארה״ב שם חוסנו מעל 600,000 בני נוער בגילאי 12-16.
בתום שלב איסוף הנתונים והסקת המסקנות, יגבש המשרד את עמדתו בנושא ויפרסם לציבור, זאת על מנת לנהל את הרחבת החיסון בבטיחות המירבית.

בתוך כך בעוד עשרה ימים יחלו קופות החולים לחסן את בני הנוער בגילאי 15-12, זאת כחצי שנה לאחר שהחל מבצע החיסונים בקרב המבוגרים. האישור של משרד הבריאות למהלך תלוי בבדיקה שצפויה להסתיים בימים הקרובים באשר לקשר בין החיסונים לדלקת בשריר הלב, מקרים אלו שנמצאו הם בודדים ולא משקפים.

פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי שיבא בראיון ל'ווינט', על חיסוני הילדים: "עמדתי האישית בנושא הזה מאוד השתנתה. לפני שהתחלנו לחסן בצורה מסיבית, חששתי שעד שלא נחסן גם את הילדים, לא נוכל להתגבר על המגפה. המציאות טפחה על פנינו – ולטובה, כמובן".

"הגענו במדינת ישראל לחסינות עדר בלי לחסן את הילדים. כלומר, אין צורך לחסן את הילדים כדי למנוע את המגפה. הילדים חזרו לבית הספר, והתחלואה שם נמוכה סך הכול. הם גם חולים בצורה קלה. הכול בזכות העובדה שהאוכלוסייה הבוגרת מחוסנת בשיעור כל כך גבוה".

"מצד אחד, אני חושבת שאין צורך לחייב הורים לחסן את ילדיהם; אפשר לשחרר. מצד שני, עדיין יש המלצה לחסן את בני הנוער – אז כל אחד יכול לקחת את זה ברמה האישית. יכול להיות שיהיו כאלה שיגידו שהם חייבים לחסן את הילדים שלהם, אבל אני חושבת שאין את הלחץ שהיה בזמן המגפה".

בחדשות 12 מדווחים כי חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תתבטל בשבועיים הקרובים. הכוונה היא לבטל את החובה הזאת בעוד שבועיים אלא אם תהיה התפרצות חריגה כלשהי, או כניסה של מוטציה שעמידה לחיסונים ויתעורר חשש מפני איבוד שליטה.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה לדיווח הזה בריאיון בתוכנית ואמרה כי היא אומנם לא הייתה נוקבת בתאריך מסוים לביטול החובה, "אבל עושים פעולות ובודקים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים