שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מעוז דורש לחקור את מחדלי הקורונה
בממשלת בנט
הדרישה מגיעה כצעד ראשון במהלך של מעוז להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית על מחדלי הקורונה של ממשלת בנט
אבי מעוז | צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז פנה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בדרישה לפתוח בבדיקה דחופה של המחדלים וקבלת ההחלטות של ממשלת בנט בנושא הקורונה, ולגבש המלצות בעניין. עוד ביקש הח"כ כי המבקר יגיש את ההמלצות לוועדה לביקורת המדינה כשתוקם וזאת לצורך דיון בעניין.

המהלך של חה"כ מעוז, מגיע כהכנה לדיון בוועדה לביקורת המדינה, בה ידרשו חברי האופוזיציה להקים ועדת חקירה ממלכתית בגין מחדלי ממשלת בנט בנושאי הקורונה.

"מדובר במחדל רחב ממדים בניהול וקבלת החלטות בכל הקשור במגפת הקורונה, מחדל שכבר עלה ועולה בחיי אדם, ולפי המסתמן תוצאותיו החמורות עוד לפנינו" פתח חה"כ מעוז את פנייתו, וציין כי הפניה מגיעה מתוך חשש גם לעתיד "היקף המחדלים דורש בדיקה וחקירה על מנת לוודא שאין עוד מחדלים בדרך. אשר ההשלכות שלהם עלולת להיות הרסניות", כתב הח"כ.

לדברי מעוז "הערכות של גורמי המקצוע, כפי שפורסם, הן כי בעוד כשבועיים יהיו למעלה מ-17,000 חולים מאומתים מידי יום. נראה שרה"מ מר נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד מודעים למצב החמור, אך בוחרים ל"הכיל" את המצב ולהרים ידיים בעוד אנשים מתים מדי יום", כך לדברי מעוז.

מעוז מנה ראשונה את מחדל נתב"ג "עם התפרצות הגל הרביעי של המגפה נמנעה הממשלה מלהטיל מגבלות משמעותיות על היציאה והכניסה ממדינת ישראל. פניות אישיות שלי באופן ישיר ומעל כל במה אפשרית וכן פניות של חבריי בנושא לא נענו, ונתב"ג נשאר פתוח בניגוד לגלים קודמים, דבר שהוביל ומוביל להתפרצות המחודשת ולכניסת וריאנטים חדשים, מה שגרם לעלייה הגדולה בכמות המאומתים, החולים הקשים והנפטרים." כותב מעוז.

מעוז המשיך ופרט מחדלים נוספים, בעניין אספקת החיסונים הלא סדירה כתב "לא ננקטו הצעדים המתאימים להבטחת רציפות אספקת החיסונים, באופן שימנע מצב בו מלאי החיסונים איננו מספיק לצרכים שנוצרו בעקבות ההתפרצות המחודשת, ועל פי הדיווחים לא בכל מקום ישנה אספקה מסודרת של החיסון השלישי. והדבר גורם לביטולי תורים ולוויתור על התחסנות."

יו"ר נעם התייחס גם לבעיות במערכת החינוך הכללית והחרדית "מוסדות החינוך בחלק מהחברה החרדית החלו את שנת הלימודים, ופתיחת שנת הלימודים בחינוך הכללי הולכת וקרבה, ובכל זאת, טרם גובש ויושם מתווה ברור להורים ולצוות החינוכי שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה ובבטחה, למרות שמערכת החינוך היא, כידוע, מוקד מרכזי של הדבקה. פורסם כי גם עבור פיילוט בדיקות סרולוגיות שהחלו בחלק מהערים הנ"ל לא אושר עדיין התקציב והמשך הפעילות עומד בסימן שאלה", ציין מעוז למבקר.

עוד טען הח"כ למבקר כי שרי הממשלה מערימים קשיים בהתמודדות עם המשבר "בנוסף, שרת החינוך הנוכחית מערימה קשיים של ממש על אפשרות חיסון התלמידים בבתי הספר, מהלך שיכול להיות מכריע בהדברת ההתפרצות המחודשת. שר האוצר, שאחראי על תקצוב שוטף של מערכת הבריאות והחיסונים, ושל הפיצויים לבעלי העסקים שנפגעו, הודיע שלא הופיע ולא יופיע בקבינט הקורונה למרות חברותו בקבינט. גם שר החוץ, שהינו רה"מ חליפי, הודה כי בעבר לא מצא לנכון להשתתף בקבינט הקורונה למרות חברתו בו, והצורך שלו להכיר את הנתונים. שר הבריאות, מר ניצן הורביץ, שאחראי על כלל מערכת הבריאות העומדת בחזית המאבק במגיפה, התגלה בריאיון כמי שאינו בקי כלל במספרי החולים והמצב הקיים בשטח", כותב מעוז.

גם מבצע מגן אבות לדברי מעוז התגלה ככישלון "התפרצות מיוחדת של המגפה נרשמה בבתי האבות, זאת למרות שהדבר היה צפוי, וניתן היה להיערך לכך בהתאם."

בנוסף, התייחס ‏מעוז לדיווחים על הסכמים בין הממשלה לבתי החולים "נחשף בתקשורת על הסכם הבנות סודי (לכאורה) בין הממשלה ומשרד הבריאות לבין מנהלי בתי החולים, על הסכמתם שלא לדווח, להתריע או להתראיין על אי ספיקה של בתי החולים לטיפול בחולי קורונה, בתמורה לתקנים ותקציב".

לסיום, דרש מעוז כי המבקר יפתח בבדיקה דחופה בנושא "אני קורא לך לפתוח בבדיקה דחופה של המחדלים וקבלת ההחלטות ע"י הגורמים הרלוונטיים השונים ולגבש המלצות בהקדם בכדי שנוכל לדרוש דיון בוועדה לביקורת המדינה על הממצאים כנדרש".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בהחלט אחרי שהועדות לחקר אסון מירון , הועדה לחקר רכש הצוללות , הועדה לחקר הרס מערכת הבריאות והזנחת בתי החולים והועדה לחקר כישלון הטיפול בקורונה בגלים הקודמים שגרמו גם לששת אלפי מתים ופגיעה קשה בכלכלת ישראל ואיבוד הרזרבה המוניטרית .
    רק אז אםשר יהיה לחקור ולבדוק את מחדלי הממשלה הנוכחית .
    ולא ציינתי עוד כשלים והזנחות למשל בתחום ביטחון הפנים .
    הפקרת תושבי עוטף עזה לגחמות החמאס . הפקרת תושבי הדרום להשתוללות כנופיות הבדואים . הזנחת מערכת החינוך . הזנחת מערכת התחבורה הציבורית .ועוד .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים