שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מעוז חושף מדוע ליברמן מקדם את מתווה הגיור
הקידום המאסיבי
ח"כ מעוז חשף מהי מטרתו האמתית של ליברמן בקידום מתווה הגיור, ותהה איך מתן כהנא וחברי ימינה משתפים פעולה עם מטרות אלו
ח"כ אבי מעוז | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז חשף אמש במהלך חוג בית שהתקיים בבני נצרים מה עומד מאחורי הקידום המאסיבי של מתווה הגיור.

בתחילה סיפר מעוז לנוכחים על האירוע בו היה שותף ראש הממשלה המנוח שמעון פרס. לדבריו של מעוז, האירוע התרחש בתחילת שנת תשמ"ה (1984) בעת קיומה של ממשלת האחדות הראשונה במדינת ישראל, כששמעון פרס היה ראש הממשלה. "באותה תקופה", סיפר מעוז, "נרתמתי לפעילות למען שחרורו של נתן שרנסקי שישב עמוק בסיביר בכלא הסובייטי".

"באחד מגילויי הלב", הוסיף מעוז, "אמר פרס 'רבותיי, אתם יודעים למה אנחנו נאבקים לפתיחת שערי ברית המועצות? גם בגלל שעם ישראל צריך לשוב לארצו, גם בגלל שאנחנו ציוניים, אך בעיקר כדי להתמודד מול העלייה המזרחית, מול ההתרבות של המזרחיים שמשתלטים לנו על המדינה', כך אמר שמעון פרס.

אלו דברים חמורים מאוד. אני הייתי אחד מאלה שהאזין להם. המניע לפתיחת ברית המועצות הייתה כדי לאזן את העולים מצפון אפריקה ומארצות המזרח".

חבר הכנסת מעוז הסביר כי בגלל הסיבה הזאת לשר ליברמן היה חשוב שהארגון 'נתיב' – שאחראי בעיקר לאתר ולהעלות עולים זכאי חוק השבות שאינם יהודים על פי ההלכה – יהיה תחתיו.

"בנימוקיו של השר כהנא לקידומו של מתווה הגיור שהוא עמל על קידומו, התייחס לבעיה קיימת. יש כאן במדינת ישראל כ-400,000 עולים שלא מוגדרים יהודים על פי ההלכה. אותי לימדו, שכשיש לך בעיה, אתה מתמודד איתה, אתה לא מנסה להגדיל אותה.

השר ליברמן רוצה שנתיב ימשיכו להעלות עולים שהם לא יהודים על פי ההלכה ולהגדיל את הבעייה. כהנא, תעצור! טול קורה מבין עיניך – תגיד לליברמן שאתה לא מוכן שימשיכו להעלות עולים שהם לא יהודים על פי ההלכה.

השר ליברמן ממשיך את מורשתו של שמעון פרס: פרס רצה לאזן את המזרחיים וליברמן רוצה להעלות את אותם עולים שאינם יהודים כדי להתמודד עם הגידול של החרדים והחרדלי"ם".

את הדברים אמר חה"כ מעוז במהלך מפגש שקיים אמש (ה') עם עשרות מתושבי היישוב בני נצרים כחלק מהמפקד שעורכת מפלגת נעם בימים אלו במטרה להגדיל את כוחה. עד כה אלפי אנשים התפקדו למפלגה והיא זוכה לתמיכה של רבנים רבים שהתפקדו אף הם וכן קראו לציבור להתפקד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים