שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מעוז ממשיך במאבק על רפורמת הכשרות
לקראת הדיון
חה"כ מעוז ממשיך במאבק על רפורמת הכשרות: דורש לפתוח את הדיון בוועדה בשאלה האם יש לפצל את הרפורמה מחוק ההסדרים
ח"כ אבי מעוז | צילום: דוברות הח"כ

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז פנה היום ליו"ר הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), בדרישה כי הדיון מחר בוועדה בראשותה בעניין רפורמת הכשרות יפתח בדיון בשאלה האם יש לפצל את חקיקת הרפורמה מחוק ההסדרים ולהמשיכו בהליך חקיקה רגיל.

עוד ביקש לזמן לדיון את כלל נציגי המועצות הדתיות, רבני הערים, הבד"צים השונים ונציגי כלל ישיבות הגבוהות וההסדר בישראל, ולא רק נציגים בודדים מישיבת 'הר עציון'.

בפנייתו מציין חה"כ מעוז תחילה את הבג"צ אותו הגיש בנושא פיצול רפורמת הכשרות מחוק הסדרים "כידוע לך, הוגשה על ידי עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק (בג"ץ 6337/21 ) בגדרה עתרתי למתן צו על תנאי ולפיו התיקון המוצע בפרק כ', הנושא את הכותרת 'ייעול מערך הכשרות' להצעת חוק התכנית הכלכלית, יועבר להמשך הליך חקיקה, בנפרד מהצעת חוק התכנית הכלכלית, בשל העדר כל זיקה בין תכנו ולוח הזמנים לביצועו, לבין חוק התכנית הכלכלית ומטרותיו ושנות התקציב עליו הוא חל. העתירה תלויה ועומדת בפני בית המשפט העליון", ציין מעוז.

עוד ציין הח"כ כי הוא עומד על כך שהרפורמה תפוצל מחוק ההסדרים "בהמשך לעתירה האמורה, ובטרם כינוס הוועדה, אני עומד על דרישתי כפי שהובאה בהרחבה בעתירה, כי יש לפצל את פרק כ' מהצעת חוק התכנית הכלכלית", לאור כך מבקש יו"ר נעם לפתוח את הדיון בשאלת פיצול החקיקה "לאור זאת אבקש לפתוח מחר את הדיון בועדה בשאלה האם יש לפצל את הרפורמה ולדון בה כבהצעת חוק רגילה לכל דבר ועניין, כפי המפורט בעתירתי וכפי שעו"ד שגית אפק, היועצת המשפטית של הכנסת, הביעה בחוות דעתה", ביקש.

בנוסף מבקש חה"כ מעוז כי לדיון יוזמנו נציגי המועצות הדתיות, רבני הערים וכלל הבד"צים ומציין כי לא יצכן שהדיונים יתקיימו ללא שתינתן לגופים אלו ההזדמנות להביע את דעתם "כמו כן, ככל שהדיון יתקיים בניגוד לאמור לעיל ובדיונים העתידיים, ברצוני לדרוש כי כלל המועצות הדתיות ורבני העיר נותני כשרויות, וכן כלל הבדצ"ים ברחבי הארץ כדוגמת העדה החרדית, הרב לנדא, חוג חתם סופר בני ברק, חוג חתם סופר פ"ת, הרב רובין, שארית ישראל, הרב מחפוד, בד"צ בני ציון ועוד, יוזמנו וישתתפו בדיונים חשובים אלו.

לא יעלה על הדעת להתקדם בהליך חקיקה של הצעת חוק שנוגעת בצורה ישירה לעיסוקם, לעבודתם ולהתמחותם של כל אלו בלא לאפשר להם להביע את דעתם באשר להצעת החוק, להשלכותיה ולמשמעויותיה", כותב מעוז.

לסיום ביקש לזמן את כלל נציגי הישיבות הגבוהות וישיבות ההסדר ולא רק את נציגי ישיבת 'הר עציון' שהוזמנו לדיון "בנוסף, היות וברשימת המוזמנים מופיעה ישיבת ההסדר 'הר עציון', אבקש להזמין את נציגי כלל הישיבות הגבוהות וישיבות ההסדר בארץ".

נזכיר כי חה"כ מעוז הגיש היום לפני כ-10 ימים, באמצעות עו"ד אמנון לורך ממשרד יגאל ארנון ושות' עתירה לבג"צ כנגד יו"ר הכנסת חה"כ מיקי לוי וכנגד יו"ר ועדת הכנסת חה"כ ניר אורבך. בעתירה ביקש חה"כ מעוז כי בית המשפט העליון יורה על הוצאת רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא מחוק התכנית הכלכלית (חוק ההסדרים), והעברתה להליך חקיקה רגיל.

בעתירה הצביע עו"ד לורך על שרשרת מחדלים בהליך הבאת החוק לקריאה ראשונה ולדיוני ועדת הכנסת, על חוסר התאמת רפורמת הכשרות לחוק התכנית הכלכלית (חוק ההסדרים) ועל קשיים חוקתיים ומשפטיים לקדם את רפורמת הכשרות שלא בהליך חקיקה רגיל.

בעתירה ביקש חה"כ מעוז מבימ"ש להוציא צו על תנאי וכן להורות על ביטולה של החלטת וועדת הכנסת אשר העבירה את המשך הליך החקיקה לדיונים בוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים. טרם ניתנה התייחסות של שופט תורן להחלטה, והציפייה כי החלטה ראשונית בעתירה תינתן עוד קודם לישיבת הוועדה אשר צפויה מחר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים