שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מעוז: "ניר אורבך הבטיח? אז הבטיח"
תחב"צ בשבת
ח״כ אבי מעוז התייחס להצהרותיו של ח"כ ניר אורבך בעקבות הסרטון של התנועה הרפורמית בו היא חושפת כי הכותל הוא רק אמצעי עבורם כדי לקדם תחב"צ בשבת
ח"כ אבי מעוז | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז הגיב להבטחות של ניר אורבך כי לא יסכים לקדם נישואין אזרחיים ותחב"צ בשבת. "בעקבות חשיפת התנועה הרפורמית שהכותל משמש עבורם רק בתור אמצעי לקדם תחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים, הבהיר ידידי ח"כ אורבך בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, שכל עוד הוא חלק מהממשלה לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת ולא יהיו נישואים אזרחיים".

"אבל בתנועה הרפורמית לא נאלצו לגנוז את חלומותיהם, היות וגם הם מכירים את אמינות ההבטחות הנחרצות של אורבך ושל חבריו מ'ימינה'", הוסיף מעוז בנאומו במליאת הכנסת. "מעבר לכמות הסיטונית של ההתחייבויות של חברי 'ימינה' מלפני הבחירות שהופרו ברגל גסה, מספיק רק להיזכר בעוד כמה התחייבויות של ח"כ אורבך מהחודשים האחרונים, שנשמעו מאוד נחרצות בשעתן.

כאשר התנהל המשא ומתן להקמת הממשלה מול מפלגת רע"ם, הבהיר ח"כ אורבך: "לא מפקירים את הנגב. נקודה”. את אובדן המשילות בנגב בעקבות מכירתו לרע"ם ואין האונים של ממשלת השמאל, כולנו מכירים בצער רב".

מעוז נתן דוגמא נוספת להפרת ההבטחות של אורבך. "בתום שנת תשפ"א נפגש ח"כ אורבך עם נציגי התושבים היהודים בעיר לוד עקב המצב הבטחוני הרעוע בעיר, והבטיח לפעול להשבת הביטחון בעיר, ולערב בכך את ראש הממשלה ואת השר לביטחון פנים. אולי הוא אכן דיבר עם רוה"מ ועם השר בר לב, אבל מהדיווחים על סיור ועדת ביטחון הפנים בלוד לפני מספר ימים, נראה שעוד ארוכה הדרך לכך שהממשלה תדאג באמת לביטחון תושביה היהודים של העיר. אותה רמת אמינות הייתה גם באיומיו כי לא יקדם הצעות חוק של חברי כנסת מהשמאל הקיצוני שמכפישים את ציבור המתיישבים ביו"ש".

"אבל במקרה דנן, ביחס לאמירות התנועה הרפורמית לגבי תחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים, ח"כ אורבך אפילו השאיר פתח מילוט, כשאמר שאם יהיה צורך לערוך שינויים הם יהיו על פי ההלכה. את המחויבות של חברי 'ימינה' להלכה ואת היכולת שלהם למצוא תמיד את הרב שיתיר להם כל מה שהם "נאלצים" במירכאות לעשות, כולם כבר מכירים. אז ניר, די עם הבטחות הסרק. הן כבר לא עושות רושם על אף אחד".

לסיום אמר מעוז: "ברכת חודש טוב ושהשנה יש שני אדרים, כדי שנוכל לקיים ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם, ובאנלוגיה – אשר תשלוט 'המדינה היהודית' היא ב'מדינת כל אזרחיה'"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים