שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מעוז: "שוקל לפנות לערכאות על רפורמת הכשרות"
בניסיון לבלום
דרישתו של מעוז מגיעה לאחר שהייעוץ המשפטי של הכנסת תומך בפיצול רפורמת הכשרות להליך חקיקה רגיל ולהוצאתו מחוק ההסדרים
אבי מעוז | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אבי מעוז, אומר היום (ה') בוועדת הכנסת כי הוא שוקל לפנות לערכאות אם רפורמת הכשרות לא תוצא מחוק ההסדרים. דרישתו של מעוז מגיעה לאחר שהייעוץ המשפטי של הכנסת תומך בפיצול רפורמת הכשרות להליך חקיקה רגיל ולהוצאתו מחוק ההסדרים.

"יש כאן הצעה למהפכה של ממש, לא בעולם הכשרות. בעולם הכשרות ברור לחלוטין מה יהיה, מי שצורך מהדרין, ימשיך לצרוך כשרות מהדרין. מי שצורך, וזה בעיקר רוב עם ישראל, את הכשרות הממלכתית, הכשרות של רבני הערים, הכשרות של הרבנות הראשית, רוב עמך ישראל צורכים את הכשרות הזו, היום אתה יכול ללכת לכל סופר ולכל מכולת ולקנות אוכל כשר, אשרינו שאנו חיים במצב הזה, באים עכשיו ורוצים להחריב את הדבר הזה. מסכים, יש הרבה מה לתקן ונשמח לתקן יחד עם הרבנות הראשית, לא על הראש של הרבנות הראשית", אמר חה"כ מעוז היום בוועדה.

לסיום ביקש תשובות משפטיות לעניין וציין כי הוא שוקל לפנות לערכאות בנושא "אשמח לקבל תשובה משפטית, זה חשוב, אנחנו גם אולי שוקלים לפנות לערכאות אם נחשוב זה יועיל לנו, יש פה אמירה ברורה של היעוץ המשפטי של הכנסת, שמקומו של פרק כ' – מערך הכשרות אינו בחוק ההסדרים", הוסיף מעוז.

דברי מעוז מגיעים בהמשך למכתבה של יועמ"שית הכנסת עו"ד שגית אפק שקבעה כי אין קשר בין רפורמת הכשרות לחוק ההסדרים, והמליצה לפצל את רפורמת הכשרות לחקיקה רגילה "התיקון יוצר מהפכה של ממש בהסדרת תחום הכשרות, מסדיר עיסוק, וקובע הסדרים חדשים ומורכבים, תוך שינוי מעמדם של רבני הערים והרבנות הראשית, אין קשר לתקציב, ולא ברור מדוע הוא נכלל בחוק ההסדרים, מומלץ לפצל להליך חקיקה רגיל", כתבה עו"ד אפק.

נזכיר כי בשבוע שעבר פנה חה"כ מעוז מעל דוכן הכנסת ליו"ר הכנסת וביקש את התערבותו בנושא "מדוע אתם מכניסים לחוק ההסדרים הצעת יעול של מערך הכשרות שבאה להרוס את הרבנות הראשית? אתם בזה הורסים את הרבנות הראשית, מי יעמוד לנו נגד הפיכתה של מדינת ישראל ממדינה יהודית, למדינת כל אזרחיה. אני קורא לכם מעל במה נכבדה זו, אין קשר בין מהפכת הכשרות שאתם רוצים לעשות לחוק ההסדרים, תוציאו את זה מחוק ההסדרים".

"אדוני היו"ר אני יודע שאתה עושה מאמצים להוציא מחוק ההסדרים חוקים שאינם קשורים לתקציב, תתגייס לעניין הזה, תמשיך במאמציך, מהפכת הכשרות אין עניינה בחוק ההסדרים. זה נמצא בחוק ההסדרים רק מפני פחדנותו של השר מתן כהנא, שרוצה להרוס את הרבנות הראשית", אמר מעוז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים