שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "מעוניינים בקשרים טובים עם איראן"
יורש העצר הסעודי
בן סלמאן אמר: "אני מעוניין לראות את איראן משגשגת. מסכימים עם ביידן על יותר מ-90 אחוז. על החות'ים לשוב לשולחן המשא ומתן כדי שנגיע לפתרונות"
ראש ממשלת סעודיה, מוחמד בן סלמאן | צילום: Matias Lynch, שאטרסטוק

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, התראיין השבוע בראיון טלוויזיוני שנמשך יותר משעה, זאת לאחר שבן סלמאן לא מרבה להתראיין. הראיון בוצע במלאות 5 שנים להשקת תוכניתו, 'חזון סעודיה 2030'.

במהלך הראיון אמר בן סלמאן כי "סעודיה מעוניינת בביסוס קשרים טובים ומצוינים עם איראן. אני מעוניין לראות את איראן משגשגת ועל כן יש צורך להשפיע על התנהגותה השלילית כלפי מדינות השכנות", אמר בראיון.

בן סלמאן אמר בראיון כי סעודיה פועלת בשיתוף פעולה עם בעלות בריתה באזור ובעולם לספק פתרונות לבעיות מול איראן. "לא נסכים לנוכחות של מיליציות חמושות לאורך גבולותנו באופן שיאיים על ביטחון האזרחים שלנו".

כמו"כ התייחס לנושא המורדים החות'ים בתימן, שנתמכים על ידי איראן ואשר מבצעים מתקפות נגד יעדים של סעודיה: "לחות׳ים יש קשר קרוב למשטר האיראני וההפיכה שלהם נגד הגורמים הלגיטימיים בתימן אינה חוקית. על החות'ים לשוב לשולחן המשא ומתן כדי שנגיע לפתרונות שיבטיחו את הזכויות של כל התימנים ואת האינטרסים של מדינות האזור".

בנוגע ליחסים של סעודיה עם ארה״ב אמר בן סלמאן כי "ארה״ב היא בעלת ברית אסטרטגית. אנחנו מסכימים עם ממשל ביידן על יותר מ-90 אחוז מהסוגיות הקשורות לאינטרסים הסעודים-אמריקניים. המחלוקות עם הממשל האמריקני לעיתים גדלות, ולעיתים קטנות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים