שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » מעילת הכספים הבנקאית שמסעירה את הרשת
הכספים שהופקדו נעלמו
עוקץ שיטתי? תביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט מגלה סדרה של מעילות כספים בבנקים, כאשר כספים שהופקדו באשנב הבנקאי במזומן "נעלמו"
מטה בנק הפועלים בתל אביב | צילום: rasika108, שאטרסטוק

האם פרשת אתי אלון והמעילה בכספי לקוחות של הבנקים מתגמדת אל מול מעילה רחבה בהיקפה בהרבה? מתביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה לבית המשפט עולה תמונה מדאיגה, כי לכאורה נעקצו לקוחות הבנקים שהפקידו מזומנים, כאשר חלק מסכום ההפקדה לא הופקד לחשבון.

דבר המעילה נחשף השבוע, לאחר שלקוח של בנק הפועלים בשם איתמר שרעבי הופיע בתוכניתו של ניב רסקין בחדשות 13, יחד עם עורך דינו פנחס אור. במהלך הראיון טען שרעבי, כי במשך שנים רבות היה נוהג להפקיד מזומן בתוך תיק ממסרים, שלימים הפך לשקית המיועדת לצורך כך ומגובה בברקוד המסמן שקית ומשלשלה למקומה המיועד.

לדבריו, לאחר שהיו מתקשרים מן הבנק ומדווחים כי הסכום שהצהיר עליו אינו תואם את הנמצא בתוך השקית וישנו פער קטן, הוא חשב לתומו כי אכן הטעות נפלה בידו ויתכן והוא טעה בספירה.

לשאלתו של רסקין למה המשיך להפקיד בצורה כזאת ולא ניגש לאשנב, ענה שרעבי: "באזור המגורים שלי, לא קיים סניף שיש בו אשנב פעיל".

לאחר שלדברי שרעבי חזרו על עצמם המקרים האלו שוב ושוב, ובכל פעם נמצאו פערים של עשרות ואף מאות שקלים, הוא הבין כי הדבר מוזר והחל לעקוב אחר העניין, תוך שהוא מבקש משותפו לעסק ומאביו שיספרו גם הם את הכסף לפני ההפקדה בבנק. גם אז הוא הופתע לקבל את השיחה הקבועה המדווחת על פער בין התצהיר לבין סכום הכסף עד לפער של כ-3,000 שקלים בין ההצהרה לבין נתוני הבנק. לבקשתו מהנציגה על הקו להחזיר את השקית בשלמותה ולא לגעת בה, נענה שרעבי בניתוק שיחה שקדמו לו המילים "דבר עם הסניף".

שרעבי ניגש לעו"ד וגולל בפניו את נסיבות המקרה ואלה החליטו לעשות בדיקה מצולמת, תוך שהם מפקידים סכומים גדולים (18,000 ₪) ורושמים על השקית סכום שונה של כסף (17,000 שקלים). חמשת הבדיקות שביצעו שרעבי ועורך דינו הוכיחו, לדבריהם, את הטענה לקיומה של מעילה. באופן חריג, בשונה מהרגיל, כאשר במקרים מהסוג הזה פונה הבנק להגיב באמצעות עורכי דין, קיבל שרעבי שיחת טלפון מהבנק, במהלכה נמסר לו, לדבריו, כי הבנק מודע לעניין וכי הועברה תלונה למשטרה. במהלך הראיון חשף עורך דינו כי התקבלה הצעת פשרה מצד הבנק, אך סירב לשתף בפרטים נוספים מטעמי חיסיון.

לדברי שרעבי ועורך דינו, זמן קצר לאחר שהתפרסמה הכתבה הם קיבלו מאות טלפונים מאנשים שחוו מקרה דומה, גם מבנקים אחרים. זאת, לצד שיחה מכספר בבנק שסיפר, כי "זו משרה משחיתה, וכשאין פיקוח קשה להישאר ישר כשעוברים תחתיך מאות אלפי שקלים ביום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים