שיתוף
תגובות
חדשות » מעל אלף כתבי אישום נגד סייעני השב"חים
אין גוף אחד
נציג מג"ב לוועדת החוץ והביטחון: מתחילת 2022 חולטו מעל 100 אוטובוסים והוגשו מעל 1000 כתבי אישום נגד מעסיקים, מלינים ומסיעים של שב"חים
ח"כ רם בן ברק | צילום: דוברות הכנסת דני שם טוב

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק קיימה היום דיון מהיר בנושא "פירצת הטיולים: פלסטינים מסיירים בישראל ללא פיקוח", על פי הצעות חה"כ אלי כהן ואיתמר בן גביר.

ניצב משנה אלי גוזלן, קצין אח"מ משמר הגבול אמר בישיבה כי "עד לפני כחודש וחצי, כשסגרנו את קו התפר עם כוחות מג"ב וצבא, היו נכנסים דרך הפרצות בגדר 20-23 אלף פלסטינים ללא היתר, ביום. עד הסגירה היה גם ממוצע של 150-200 טיולים בחודש, של פלסטינים שנכנסו לישראל ללא היתר, באמצעות 24 חברות. בחודש וחצי האחרונים פורסמו מלכתחילה רק 11 טיולים, ורק בודדים מהם יצאו לפעול, וכל מי שהיה בהם נבדק. אבל חשוב לציין כי גם קודם וגם כעת יש טיולים של פלסטינים שנכנסו עם היתרים, גם מסיבות הומניטריות.

 "אין היום גוף אחד שמתכלל את העיסוק בטיולים האלה וייקבע מדיניות וייפתח מומחיות. הטיולים הללו מייצרים רווחים גדולים, ולכן חייבים לדעת לתקוף את האלמנט הכלכלי, גם באכיפה וגם בחילוט. מתחילת השנה חולטו למעלה ממאה אוטובוסים, והוגשו כתבי אישום נגד מעל אלף מעסיקים מלינים ומסיעים, שלצידם הוגשה בקשת חילוט. כאשר נתפס אוטובוס כזה של טיול, שיש בו פלסטיני ללא היתר, ונמצא שיש מודעות של בעל החברה, ודאי שגם כנגדו וכנגד החברה נפתחים הליכים פליליים".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק סיכם את הדיון ואמר כי "צה"ל לא יוכל להישאר בהיקף כוחות סדירים כאלה בקו התפר לאורך זמן. צריך לראות איך משחררים אותו למשימותיו – לנצח במלחמה הבאה – ומי יחליף אותם שם. אנחנו ממתינים לשמוע את אותה תפיסה שלמה לגבי מרחב התפר עליה דיבר נציג המל"ל. אנחנו צריכים לוודא שמי שנכנס לארץ יהיה רק מי שנבדק מאושר, אבל אנחנו צריכים לאפשר גם לפלסטינים להתפרנס, וגם הכלכלה הישראלית זקוקה לזה. כבר שוחחתי בנושא עם ראש השב"כ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים