שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מעל ל-150 הרוגים בשיטפונות באירופה
בגרמניה ובבלגיה
מאות נוספים נעדרים, כבישים נחסמו, אזורים רבים נותרו מנותקים מחשמל וקווי הטלפון קרסו. בהולנד ושוויץ נהרות עלו על גדותיהם. הרצוג שלח הערב אגרת תנחומים
תגיות:
שיטפונות אילוסטרציה | צילום: Nick_ Raille_07, שאטרסטוק

מניין הנספים בשיטפונות במערב אירופה עלה ליותר מ-150 בני אדם. בגרמניה עדכנו שמספר המתים כתוצאה מהשיטפונות עלה ל-133, 20 אחרים נמצאו מתים לאורך הגבול עם בלגיה. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תגיע מחר בשעות אחר הצהריים לאזור שנפגע קשה מהשיטפונות במרכז ובמערב המדינה.

לאחר כמה ימים סוערים, היום החלו המים לסגת, וגורמים רשמיים חוששים כי יאתרו גופות נוספות בכלי רכב שנסחפו. נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר צפוי לבקר בעיירה ארפשטדט הסמוכה לקלן, שם קרסה אתמול האדמה בעיצומם של מאמצי החילוץ וגרמה להתמוטטות בתים. למרות החשש שתושבים לא הספיקו להימלט ונקברו תחת ההריסות, לא דווח על נפגעים. תושבים שנמלטו באזורים שנפגעו החלו לשוב בהדרגה לבתיהם, ומצאו מראות הרס ושממה.

צוותי החירום בבלגיה ובגרמניה עמלים גם היום על מציאת ניצולים נוספים, פינוי ההריסות והחורבות ומניעת נזק נוסף. החשש מפני קריסה של תעלת ניקוז הסמוכה לנהר המחבר בין בלגיה להולנד ושל סכר בצפון גרמניה מחזק את התחזיות השחורות לפיהן מספר ההרוגים והנפגעים עלול לגדול משמעותית.

שירותי החירום בהולנד נותרו בכוננות גבוהה גם היום בשל השיטפונות במערב אירופה. נהרות גדושים עקב הגשמים העזים במחוז לימבורג איימו להציף את העיירות והכפרים באזור. עשרות אלפי תושבים פונו ביומיים האחרונים. ההולנדים נמנעו עד כה מאסון בקנה מידה שכזה, ונכון לעכשיו טרם דווח על נפגעים במדינה. מפלס המים בנהרות סביב ערים מרכזיות בהולנד הגיעו לשיא, וקיים חשש שאלה יציפו את האזורים המאוכלסים.

ראש ממשלת ריין-וסטפאליה ארמין לאשט אמר כי ההצפה היא "אסון בממדים היסטוריים", והוסיף כי "השיטפונות ממש העלימו את הקרקע מתחת לרגליהם של אנשים רבים שאיבדו את בתיהם, חוותיהם או עסקיהם". נוסף על כך, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר אמר כי הוא "המום" מהאסון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שלח הערב איגרת תנחומים והזדהות לנשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר בעקבות השיטפונות הכבדים שהובילו עד כה למאות הרוגים ונעדרים, בה כתב: "אני כותב אליך ידידי בשם העם בישראל ומבקש להעביר רחשי הזדהות, ידידות ותמיכה לך ולעם הגרמני בימים קשים אלה. אנא קבל תנחומיי על אובדן החיים ועל מאות האנשים שנעקרו מביתם בשל אסון הטבע הזה. מחשבותיי נתונות לאנשי שירותי ההצלה הפועלים ימים ולילות באומץ לחילוץ ואיתור הנפגעים והנעדרים ותפילתי למען האנשים שנפגעו באסון נורא זה".

"אדוני הנשיא, אני מסכים לחלוטין עם הכרזתך שהדרך למנוע שיטפונות שכאלה היא על ידי מאבק בשינויי האקלים. ישראל שותפה לכל יוזמה או מאמץ המיועדים לפתור משבר דחוף זה. מדינת ישראל עומדת לצדכם ומוכנה לסייע בכל דרך אפשרית. שמרו על עצמכם ונקווה לימים טובים יותר", דברי הרצוג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים