שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מעמד כבוד חכמים ינחלו בישיבה לצעירים מכנובקא בעלזא אלעד
כבוד חכמים ינחלו
ברגשות הומים ובלבבות גואים, התאספו כל תלמידי הישיבה הק' בהיכל ביהמ"ד הגדול דחסידי "מכנובקא בעלזא" בעיה"ת והחסידות בני ברק | צילום: יהושע פרוכטר
תגיות: ,
ישיבה לצעירים מכנובקא בעלזא | צילום: יהושע פרוכטר

לאחר שעברו שלש שבועות מלאות וגדושות בהתמדת התורה הק' בעת שחזרו התלמידים במלא הכח והמרץ את ה"מאה ואחד דפים" של מס' בבא בתרא ואשר גם התייצבו למבחן בפני ב' מגדולי הת"ח בדורינו ה"ה הרה"ג ר' דוב בערל  וייס שליט"א אב"ד קרית צאנז בעיה"ק ירושלים תובב"א, וכן אצל הרה"ג ר' אליעזר שלומוביץ שליט"א  ר"י תורת חיים ויז'ניץ אלעד , לבחינה על כל החומר הנ"ל , אשר העידו שניהם על ידיעתם המופלאה של בני ישיבתנו הק' לשם ולתפארת – "נוצר תאנה יאכל פריה".

בשעה היעודה נתאספו בני ישיבתנו הק' ואיתם עמם גם מבוגרי הישיבה אשר למדו גם את המסכתות הנ"ל בעת לימודם בישיבה. יחד עם רבני וצוות הישיבה שליט"א ועוד רבנים חשובים שליט"א שראו לפאר מעמד גדול ונשגב זה.

את המעמד פתח והנחה המשגיח הרה"ג מרדכי פולק שליט"א אשר במתק לשונו ריתק את קהל השומעים בזכות העצומה של בחור הלומד ויושב בישיבה אשר מגינה ומצלת מכל מיני מרעין בישין ח"ו. לאחמ"כ נשמעו דברים מהפה מפיק מרגליות – המשפיע הרה"ג ר' ישראל משה דירנפעלד שליט"א, אשר הפליא לדבר על מעלת לימוד ועמל התוה"ק – בהדר וחן, כמו"כ השתתף במעמד ,הטפסר המרומם הנה"ח ר' אליהו ענגלענדער שליט"א מעיר הבירה לונדון יצ"ו – אשר בהשגחה פרטית יצא גם שבאותו היום חל היא"צ של אביו ע"ה. והטריח עצמו לבוא למעמד נשגב זה אשר נקראת "ישכר באוהליך" ע"ש בנו הרה"ג ר' ישכר דוב זצ"ל.

לאח"מ נשא דברים מורינו ראש הישיבה הרה"ג יעקב יהושע ענגלענדער שליט"א אשר הרחיב בנושא זכות לימוד התוה"ק ומעלת שינון והחזרה. ובאמצע דבריו הופיע בהדרו  כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, אשר טרח  לכבד ולהוקיר את לומדי התורה ואף נשא דברות קודש ברמה בחשיבות לימוד התוה"ק ביגיעה, ושיבח את צוות הישיבה שליט"א אשר משקיעים בכל השנה כוחות אדירים בצעירי הצאן, לאחמ"כ סיים הבה"ח אליעזר ברגר הי"ו מס' ביצה, שנלמדה אף היא בשנה"ל בס"ד, ואחרי כן פצחו כלל הנאספים בריקוד סוער על הניגון "הוא יפתח ליבנו בתורתו" אשר בראש מעודד כ"ק אדמו"ר שליט"א  – וינועו אמות הסיפים.

בסיום המעמד חילק הרה"ג ראש הישיבה שליט"א תעודות הוקרה והערכה לכלל הבחורים אשר נבחנו על מס' ב"ב וביצה, אצל הרבנים הגאונים שליט"א, וכן התרגשו הבחורים החשובים לקבל דורון, סט מספריו של מרן הגה"ק בעל החפץ חיים זי"ע – לאות הוקרה לבחורים שהשתתפו בסדרי הישיבה בשבתות ובמוצ"ש במשך השנה , וכן קיבלו הבחורים מעטפות עם סכומים נכבדים על השקעתם בלימוד וחזרה על הנלמד בשנה זו כנ"ל.

ואחר כן פצחו קהל המשתתפים בריקודי שמחה והודיה ששם חלקינו מיושבי ביהמ"ד  שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה לצהלתם ולשמחת ליבם של משתתפי המעמד הגדול  הזה – "אשרי העם שככה לו, אשרי העם שה' אלוקיו" – גדול הי' המעמד לכבודה של תורה.

1 מעמד כבוד חכמים ינחלו בישיבה לצעירים מכנובקא בעלזא
צילום: יהושע פרוכטר
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים