שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מעמד מרגש לרגל פתיחת ויסוד בית ההוראה לקהילות תימן במודיעין עילית
להגדיל תורה
בין המברכים הרבים היה המרא דאתרא הגר"מ קסלר שליט"א אשר נשא דברים במעמד, ואף התכבד בקביעת המזוזה לבית ההוראה

מעמד נכבד ורב רושם נערך במוצאי שבת האחרון פרשת כי תשא תשפ"ב, בעיר מודיעין עילית, לרגל פתיחת ויסוד בית ההוראה 'המאורות' לקהילות תימן בעיר, אשר מהווה בית הוראה הראשון מסוגו בעיר ויתן מענה לכלל קהילות בני התורה.

המרא דאתרא הגר"מ קסלר שליט"א אשר נשא דברים במעמד, ואף התכבד בקביעת המזוזה לבית ההוראה, בירך את רבני בית ההוראה, ואמר כי בית הוראה זה נצרך מאד ויש בו ברכה ותועלת מרובה לקהילות בני התורה מעדת תימן, אשר ידוע כי מאז בית ראשון שימרו על מסורת הלכה צרופה דור אחר דור ללא הפסקה, ומנהגי קהילות תימן ידועים כמנהגים אשר יסודתם בהררי קודש, ועד היום ניתן להבין סוגיות שלימות בש"ס על ידי מנהגיהם והליכותיהם של בני תימן. וכיום בדורינו על אף הנשירה הגדולה שאירעה בעלייתם ארצה של בני תימן, ב"ה רבים כיום בני התורה, ובוודאי דבר זה נחוץ מאד ויביא תועלת מרובה לדעת דבר ה' זו הלכה, ולחזק ולשמר את פסקי ומנהגי אבות.

לאחר מכן נשא דברי ברכה יוזם הרעיון וראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א, אשר הקים וייסד את רשת בתי ההוראה הארצית 'המאורות', ואמר כי זכות גדולה היא לנו לייסד ולהקים מקום של תורה כאן בעיר שכולה תורה – מודיעין עילית, ולכונן סניף של בית ההוראה בעיר, בברכתו של המרא דאתרא הגאון הרב קסלר שליט"א, אשר נתן את ברכתו להצלחת בית ההוראה ושגשוגו. וכולנו תפילה שלא תצא תקלה מתחת ידנו לעולם ועד. בסיום דבריו ביקש להודות לר' נתנאל עזריה הי"ו מחברת משכנטיים לניהול וייעוץ משכנתאות, אשר סייע להצלחת ערב קדוש זה ולהקמת בית ההוראה. כן הודה לסגן ומ"מ ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב מרציאנו אשר מאז שנקרא לבוא אל המערכה, להקמת ויסוד בית ההוראה, אזר כגבר חלציו ונכון לסייע בכל הנצרך, ויישר כוחו.

אחריו נשא דברים אב"ד מודיעין עילית ומרבני בית ההוראה – הגאון רבי יורם סרי שליט"א, אשר הודה ובירך את כל המסייעים והתומכים להצלחת וכינון בית ההוראה בעיר, ואמר כי החשוב ביותר הוא לשמר ולהקים לקהילות תימן מקום של תורה אמיתי, שיתן ויבסס את הלכותיהם ופסקיהם על פי עומק ההלכה והעיון, ולא באופן שטחי, וכפי שרבני בית ההוראה אשר כולם תלמידי חכמים מובהקים, מורי הוראות יושבי על מדין, יודעים לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

רבה של נחליאל הסמוכה למודיעין עילית, הגאון רבי אוריאל חוברה שליט"א מרבני בית ההוראה 'המאורות', בירך בדבריו על היוזמה החשובה והנצרכת להקמת בית ההוראה, ואמר כי סמוך ובטוח שבית הוראה זה יהווה אבן שואבת לכל מבקש דבר ה' זו הלכה, וממנו תצא הלכה והוראה כאן בעיר ובתפוצות. את שורת הנואמים חתם סגן ומ"מ ראש העיר הרב יעקב מרציאנו אשר הודה להגר"י יפת על המיזם החשוב בפתיחת בית ההוראה החדש כאן בעיר, ויש בו מענה הנזקק מאד, וברוך ה' שלא השבית גואל, ותלמידי חכמים מובהקים, מורי הוראות, רבני קהילות יתנו את המענה על הצד הטוב ביותר, ואנו נשתדל לתת את הכלים הנצרכים בס"ד – חתם את דבריו.

קודם לכן, עלו רבני בית ההוראה למעונם של רבני העיר, המרא דאתרא הגר"מ קסלר שליט"א שקיבלם בחביבות רבה ובירכם בהצלחה וסייעתא דשמיא מרובה. רבה של אחוזת ברכפלד הגר"י זיכרמן שליט"א עודד על כך ואמר כי יש בזה בשורה גדולה בפתיחת בית ההוראה לעדת התימנים, ואם בעדות וקהילות אחרות הדבר נחוץ וקיים, על אחת כמה וכמה במנהגי ק"ק תימן שהדבר נחוץ במאד מאד. כמו כן התברכו מפיו של הגר"א רוטשילד שליט"א רב שכונת שבט הלוי במודיעין עילית.

השמועה על פתיחת בית ההוראה בעיר, עושה לה כנפיים, וב"ה רבים השואלים המתדפקים על דלתות בית ההוראה החדש. בין הרבנים החברים בבית ההוראה: הגאון רבי יורם סרי שליט"א – אב"ד מודיעין עילית, הגאון רבי אוריאל חוברה שליט"א – רב הישוב נחליאל וחבר ביה"ד לממונות מטה בנימין, הגאון רבי אורן צדוק שליט"א – ראש בית ההוראה נזר ההוראה ומרבני קהילת עטרת שלום, הגאון רבי נריה יצחק הלוי שליט"א – רב קהילת תימן בברכפלד ודיין בבית הדין מודיעין עילית, הגאון רבי יחיאל קלזאן שליט"א – מראשי ישיבת שערי דעה, הגאון רבי אברהם עמרני שליט"א – רב ומו"ץ בברכפלד ומרבני קהילת אור יוסף, הגאון רבי משה ברזילי שליט"א – רב קהילת כנסת הגדולה, הגאון רבי יובל מוגהז שליט"א – ראש כולל הוד השרון ומרבני קהילת עוד יוסף חי, הגאון רבי צפניה רענן שליט"א – ראש כולל אחיעזר, הגאון רבי שמואל בניהו שליט"א – רב ומו"ץ בברכפלד.

1
צילום:
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
31
צילום:
32
צילום:
33
צילום:
34
צילום:
35
צילום:
36
צילום:
37
צילום:
38
צילום:
39
צילום:
40
צילום:
41
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים