שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מעצרו של האימאם מלוד הוארך ב-4 ימים
האימאם המסית
השייח יוסף אלבז, שנעצר בחשד להסתה לאלימות ופגיעה בשוטרים, יישאר במעצר עד ליום שני. פרקליטו: "המשטרה לא מייחסת לו הסתה או תמיכה בטרור"
תגיות:
אימאם יוסוף אלבאז | צילום: צילום מסך מיוטיוב

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל הבוקר (שישי) את ערר המשטרה והאריך את מעצרו של השיח' יוסף מחמד אלבאז מלוד, בארבעה ימים. שופטת המחוזי מיכל ברנט הפכה את החלטתו של ביהמ"ש השלום מאתמול, תוך שהיא אימצה את עמדתה של המשטרה לפיה מדובר במי שחשוד בעבירות של הסתה ופגיעה בשוטרים.

אתמול בית המשפט החליט לשלוח אותו למעצר בית לשבוע, אך המשטרה ביקשה את עיכוב השחרור כדי להגיש ערעור. כאמור, הבוקר ערעור המשטרה התקבל ומעצרו הוארך. האימאם נעצר ביום חמישי ונחקר במשרדי היחידה הארצית לחקירה בינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, בחשד להסתה לאלימות, טרור ואיומים.

על פי החשד, הוא פרסם פוסט בפייסבוק עם הפנייה לסרטון הקורא לכאורה לפגוע בשוטרים. בפוסט שפורסם לפני שלושה ימים צורף הכיתוב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק…". אלבאז נחקר אמש בשעות הבוקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433, ובהמשך הובא לדיון בבית המשפט בדבר הארכת מעצרו.

עורך דינו חאלד אזברגה אמר כי המשטרה יכולה להמשיך את חקירתה כשמרשו נמצא "מחוץ לכותלי הכלא". עו"ד אזברגה ביקש להבהיר כי "אל-באז בכלל לא תומך בחמאס, אני מופתע מהשאלה. המשטרה לא מייחסת לו תמיכה בטרור או הסתה לטרור. הוא דמות דתית אבל השטח מושפע מהרבה גורמים ולא מגורם אחד בלבד, גם המשטרה התייחסה באופן שולי לסרטון, החקירה מתמקדת בעיקר בדברים אחרים".

האגף למחקר בשפה הערבית של תנועת "אם תרצו" אשר חשף בשבועות האחרונים את פעילותו של השיח' המסית בלוד מסר בתגובה להארכת מעצרו כי "הגיע זמן שרשויות החוק ישימו את השיח' המסית מאחורי סורג ובריח ולא יסתפקו אך ורק בהארכות מעצר. מי שעודד שוב ושוב פגיעה בישראליים במהלך מבצע "שומר החומות" חייב לשלם על מעשיו את המחיר הקבוע בחוק. מדינת ישראל חייב לנקוט ביד קשה נגד כל מפגעיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים