שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מעצרם של בני הזוג אוקנין בטורקיה נמשך
המשבר מחריף
נציגי הקונסוליה הישראלית כדי לבקר את בני הזוג – אך השלטונות הטורקים טרם אישרו את הבקשה • עורך הדין המקומי שביקר את השניים: "מצבם טוב" • נתניהו עורב באירוע
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן | צילום: Sasa Dzambic, שאטרסטוק

מעצרם בטורקיה של בני הזוג הישראלים נטלי ומורדי אוקנין הפך עם הזמן למשבר דיפלומטי נרחב בין ישראל וטורקיה, שם הבינו ככל הנראה שיש להם ביד קלף מיקוח מול הממשלה הישראלית.

כזכור, בני הזוג נתפסו כשהם מצלמים את ארמונו של הנשיא ארדואן והובלו לבית המשפט ולמרות שלא מדובר במרגלים, התובע ביקש להאריך את מעצרם עד להגשת כתב אישום בסעיף החשד החמור ביותר: ריגול. בית המשפט האריך את מעצרם בעשרים ימים ובני הזוג נשלחו לבתי כלא נפרדים. לפי הדין הטורקי, הרשעה בריגול עלולה לגרור מאסר של עשרות שנים ואף חמור מכך, ובני המשפחה חוששים עתה מהגרוע מכל.

אתמול פנו נציגי הקונסוליה הישראלית כדי לבקר את בני הזוג – השלטונות הטורקים טרם אישרו את הבקשה. עורך הדין המקומי שביקר את השניים: "מצבם טוב".

גם עורך דינם של בני הזוג ניר יסלוביץ' אמר לרשת ב': "במשרד החוץ עושים כל מה שאפשר. ההליך מתנהל באופן תקין ובהתאם לכללים".

בתחילה, בישראל ניסו לטפל במשבר בצורה שקטה והבהירו לרשויות בטורקיה שמדובר בזוג ישראלי תמים, אך כל יום שעובר מקטין את הסיכוי לשחרורם המהיר של בני הזוג וחזרתם הביתה לישראל.

במוצאי שבת התקשר ראש הממשלה בנט אל בני משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין. בנט ביקש לחזק את בני המשפחה ולעדכנם במאמצים הנעשים להחזרתם של בני הזוג, שכפי שהודגש כבר על ידי גורמים רשמיים, אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית.

ראש הממשלה אמר כי הדרגים הבכירים ביותר בישראל עסקו בנושא לאורך כל סוף השבוע, בהובלת משרד החוץ, וימשיכו לפעול ללא לאות במטרה להביאו לידי פתרון בהקדם האפשרי.

לבקשת המשפחה, גם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוחח אמש עם קרובי משפחתם של הזוג הישראלי שנעצר בטורקיה. נתניהו אמר למשפחה שיעשה הכל כדי לקדם את החזרתם הביתה לישראל לאחר תיאום מלא עם גורמי הממשלה שעוסקים בכך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים