שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מעריך שסעודיה, עומאן, קטאר וניז'ר"
המדינות הבאות
שר המודיעין: "אם בארצות הברית יהיו סלחנים לאיראן, להערכתי הסכמי השלום לא יתקדמו. אם הם יפעילו מול איראן פעולות נחושות – נראה הסכמי שלום נוספים"
שר החוץ אלי כהן | צילום: פישל רוזנפלד

שר המודיעין אלי כהן העריך היום (רביעי) כי ארבע המדינות הקרובות ליצירת הסכמים עם ישראל, יהיו סעודיה, עומאן, קטאר וניז'ר שבאפריקה. "להערכתי יש עוד מספר מדינות רלוונטיות, גם במפרץ וגם באפריקה. במפרץ אנחנו מדברים על עומאן, על סעודיה וקטאר – שאנחנו רואים שהיא הולכת לכיוון המחנה הפרו-מערבי יותר מאשר למחנה הפרו-איראני וזה סימן של התקדמות".

"בנוסף לכך לפני כשבוע היו בחירות בניז'ר, מדינה נוספת באפריקה, והמועמד שנבחר הוא פרו-אמריקני ולכן זה מגדיל את הסיכוי ליחסים", חשף בראיון ל'ווינט'. "לפני פחות מחודש חזרתי מביקור היסטורי בסודן, לפני כשבוע הייתי במצרים, והובלתי שם פסגה ביטחונית-כלכלית", סיפר כהן, "המצרים רואים מה קורה באזור והם רוצים להפוך את השלום עם ישראל לשלום חם".

עוד על קטאר אמר כהן: "היא עברה לשחק בשני המקומות, מצד אחד היא קשורה לעולם המערבי באמצעות הכסף שלה, מצד שני גם נותנת מחסה לגורמים איסלאמיסטיים קיצוניים. לפני כחודש ראינו התקרבות בין קטאר לבין סעודיה ואיחוד האמירויות, מה שהבהיר שהיא עוברת לכיוון הפרו-מערבי על חשבון הכיוון האיראני".

כהן מוסיף ואומר:"השינוי בממשל האמריקני הוא קריטי בעניין התקדמות ההסכמים, פחות עם אפריקה, יותר עם מדינות המפרץ. הסיבה היא שלמפרציות מאוד חשוב לראות מהי המדיניות האמריקנית כלפי איראן. אם בארצות הברית יהיו סלחנים לאיראן, להערכתי הסכמי השלום לא יתקדמו. אם הם יפעילו מול איראן פעולות נחושות, סנקציות, לא יאפשרו להם להתקדם בכל מה שקשור לגרעין – נראה הסכמי שלום נוספים.

"הדוגמה הטובה ביותר היא ב-12 השנים האחרונות", הוסיף כהן, "שמונה השנים של הנשיא אובמה לא הובילו לשום הישגים מול איראן, לעומת ארבע השנים האחרונות שבהן הייתה נחישות מול טהרן והיא הולידה בין היתר את ההסכמים. באזור שלנו אתה צריך להיות ברור וחזק, אתה לא צריך או יכול להיות עמום ולשחק בשני המקומות. אם הממשל החדש בבית הלבן ירצה להיות נחמד גם עם המפרציות וגם עם איראן, המשמעות היא סטטוס קוו, לא יהיו פריצות דרך מדיניות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים