שיתוף
תגובות
כללי » "מערכת בחירות רביעית פוגעת באמון הציבור"
ריבלין הצביע
הנשיא ביקר בכנסת והודה לאנשי ועדת הבחירות: "אל תניחו לגורמים כאלה ואחרים המבקשים לערער על סמכותם וטוהר כוונותיהם של שומרי הסף, לרפות את ידיכם"
צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מימש הבוקר (שלישי) את זכות ההצבעה לבחירות לכנסת ה-24 בקלפי המוצבת בבית הספר ״יפה נוף״ בירושלים. מיד בתום ההצבעה, קרא הנשיא לכל אזרחי ישראל לממש את זכותם ולצאת להצביע ואמר: "גם הפעם, אני מבקש מכם- צאו להצביע. אני עושה זאת בפעם האחרונה כנשיא אבל לפני הכל, כאזרח מודאג. מודאג מאוד".

הנשיא חזר והדגיש: "גם בתוך הקושי הגדול שאנחנו שרויים בו, הבחירות לכנסת הן קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית שלנו. נכון, מערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים פוגעת באמון הציבור בהליך הדמוקרטי אבל רק בידיכם להשפיע. אין דרך אחרת".

הנשיא הודה במעמד ההצבעה לוועדת הבחירות המרכזית בראשית השופט פוגלמן ואמר: "גם במערכת הבחירות הנוכחית מבטיחים את זכות ההצבעה של כל הישראליות והישראלים ואת תקינות הליך ההצבעה והבחירות בכל רחבי הארץ. הם עושים זאת גם תחת שלל האתגרים, ובראש ובראשונה התאמת הליך הבחירות לימי הקורונה, לאוכלוסיות בסיכון, ולאזרחים המצויים בבידוד".

"אז יקיריי, יקירותיי, בפעם האחרונה, מלבו של נשיא, אל לבכם- אנא, צאו להצביע. למען הילדים שלנו, למען הנכדים שלנו, למעננו", חתם הנשיא את דבריו. מהקלפי המשיך הנשיא לביקור בכנסת שם ממתינים לו כבכל מערכת בחירות בכהונתו, אנשי ועדת הבחירות המרכזית.

ריבלין ביקר גם בכנסת כפי שעשה בכל מערכת בחירות במהלך כהונתו והיה אורחה של ועדת הבחירות המרכזית, יו״ר הועדה השופט עוזי פוגלמן ומנכ״לית הועדה עו"ד אורלי עדס. הנשיא ביקר במרכז השליטה של הועדה המחובר לכל מחוזות ההצבעה ושמע על אחוזי ההצבעה נכון לשעה זו.

הנשיא שוחח עם המפקחים על טוהר הבחירות ועם נציגי הפיקוח על ההצבעה בקלפיות הקורונה, הודה להם על פועלם המסור וחיזק את ידיהם. "במערכת הבחירות הנוכחית אנו עם שלל אתגרים, בראש ובראשונה, התאמת הליך הבחירות לימי הקורונה, לאוכלוסיות בסיכון, ולאזרחים המצויים בבידוד,״ אמר הנשיא בביקורו. ״בשבועות האחרונים, עבדתם לילות כימים, כדי לייצר פתרונות יצירתיים שיבטיחו את זכות ההצבעה של כל הישראליות והישראלים".

הנשיא פנה לאנשי וועדת הבחירות ואמר: "אל תניחו לגורמים כאלה ואחרים המבקשים לערער על סמכותם וטוהר כוונותיהם של שומרי הסף, לרפות את ידיכם. עם ישראל עומד מאחוריכם, וסומך את ידיו עליכם"

"בתוך הסחרור הפוליטי וחוסר הוודאות הבריאותי שבו אנו מצויים, אתם מהווים עוגן של יציבות. של ענייניות. של רצינות. המשיכו לעשות את עבודתכם ביראת הקודש הראויה, באחריות, ובענייניות שמאפיינים אתכם. ללא משוא פנים וללא מורא – מלבד מוראו של החוק", חתם הנשיא את דבריו והודה לשופט פוגלמן ולעו"ד אורלי עדס מנכ"לית הוועדה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים