שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מערכת החינוך לא תפתח מחר
הוחלט
לאחר שישיבת הממשלה הסתיימה אמש מבלי הכרעה בעניין, ראש הממשלה ושר החינוך התייעצו ביניהם והחליטו לדחות – לפחות ביום אחד, את פתיחת בתי הספר ומוסדות החינוך
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין | צילום: תקשורת רה"מ

בתום התייעצות שקיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט, ומומחי משרד הבריאות, הוחלט בהסכמה שמערכת החינוך לא תפתח מחר (שלישי) וכי ההתייעצויות בנושא יימשכו – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. על פי ההודעה, ההחלטה התקבלה בעקבות התפשטות המוטציה הבריטית והשלכותיה.

שרי הממשלה צפויים להתכנס היום לדון במתווה, אולם, גם אם יאשרו אותו – בתי הספר זקוקים לזמן היערכות נוסף, ולא יוכלו לעשות זאת בזמן כה קצר. כרגע נבחנת האפשרות שהמסגרות ישובו לפעילות רק ביום רביעי, אם בכלל.

גלנט הודיע שיתנגד לכפות על בתי הספר ללמוד באוויר הפתוח, כפי שהציעו במשרד הבריאות, וכי יש להשאיר זאת לשיקולים של מנהלי בתי הספר. "אף אחד לא יכול לצפות שישאירו ילדים בחוץ במשך שעות", אמר אחד הגורמים שנכח בהתייעצויות וצוטט ב'ווינט'.

לפי שעה, גלנט אינו יודע אם המתווה הנוכחי יכלול לימודים ביישובים כתומים ואדומים וגם אף גורם בממשלה לא דרש זאת לאחר תסריטי האימה שהציגו גורמי המקצוע. טרם נקבע מועד לכינוס הממשלה בעניין, אך ייתכן שהיא תתכנס הערב.

בנוסף לכך, גורמים במשרד הבריאות מתנגדים לפתיחת מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, המהוות כ-75% מכלל המערכת, בטענה שהמתווה אינו ישים.

כזכור, המתווה שעל הפרק כולל, בכל הנוגע ליישובים ירוקים וצהובים, את פתיחת הגנים, כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב באופן מלא, בעוד כיתות ה'-י' ימשיכו בלמידה מהבית. לעומת זאת, ביישובים כתומים ואדומים, המתווה מציע לימודים בכיתות א'-ד' בקפסולות של חצאי כיתות, באוויר הפתוח, יום כן-יום לא עבור כל חצי כיתה.

בוועידת עיתון 'בשבע' שנערכה היום אמר גלנט: "אנחנו יודעים מה המצב בכל בית ספר וכיתה בנוגע לתחלואה, כל הדברים האלו מונחים על השולחן. לצערי הרב, מאחר שלמערכת הבריאות אין הרבה כלים והסגר לא מוכיח את עצמו – הם מאוד זהירים. בית הספר הוא מראה של סביבתו והוא לא יוצר הדבקה רודפת, אלא מרסן תחלואה".

לדברי שר החינוך, שרשראות ההדבקה במערכת החינוך נבדקות היטב. יחד עם זאת, הוא ציין כי משרד הבריאות לא נותן גיבוי לפתיחה חלקית על פי אזורי התחלואה והוא קורא לגיבוש מתווה בתיאום עם משרד הבריאות: "אני רוצה שנלך למתווה מתואם, כי בריאות התלמידים והציבור הוא דבר קריטי". לצד זאת, הוא אמר כי 90% מהתחלואה של התלמידים היא מהבית. אני חושב שבערים ירוקות וצהובות צריך לפתוח את כל מערכת החינוך ולא צריכה להיות בעיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים