שיתוף
תגובות
משפט » מערכת המשפט מכחישה את טענות ההשתקה
צנזורה משפטית
בדיון סוער שנערך בוועדת החוקה של הכנסת, הכחיש יועמ"ש הנהלת בתי המשפט את הטענות לפיהן הפעילה מערכת המשפט מערך לצנזור פרסומים שליליים נגד שופטים או בתי משפט
ח"כ יעקב אשר | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ועדת החוקה של הכנסת, בראשותו של ח"כ יעקב אשר, קיימה היום דיון סוער בעקבות הדיווחים לפיהם הנהלת בתי המשפט פעלה להסתרת פרסומים שליליים אודותיה ברשתות החברתיות, כמו גם מתוצאות החיפוש במנוע החיפוש המקוון הנפוץ גוגל.

במהלך הדיון הכחיש עו"ד ברק לייזר, היעוץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, את הדיווחים, תוך שהוא טוען כי "נאמרו לא מעט אמירות שהקשר בינן למציאות קלוש. מערכת בתי המשפט מכירה ומוקירה את הזכות לביטוי ופיתחה את הזכות דורות לפני שקיבלה עיגון בחקיקה. במסגרת חופש הביטוי כולנו נסכים שאין חירות להפר את הדין. הסתה לגזענות, לאלימות, אנטישמיות, פגיעה בפרטיות, כל אלו אינם חוסים תחת הגנת חופש הביטוי ואני מודיע כאן שמערכת בתי המשפט לא פנתה מעולם לאף אמצעי תקשורת להסיר סיקור עיתונאי. ככל שנעשתה פנייה היא הייתה נקודתית כשנעשה שימוש בחומר שאסור לפרסום, בדברים שנדונים בבימ"ש למשפחה או נוער שיש בהם לפגוע בקטינים, שיש בהם הסתה לאלימות".

עו"ד לייזר, התייחס גם לטענות שהשמיעו חברי הוועדה, לפיהן מערכת בתי המשפט הפעילה חברות פרטיות לצנזור תכנים במרשתת. "יש בלשכה המשפטית שלי עו"ד שבין יתר תפקידיה עוסקת בעניין הזה. יש אינספור דוגמאות של שופטים במדי גסטפו, בתמונות פרובוקטיביות ואין ספק שחופש הביטוי לא מגן על פרסומים כאלו". לדבריו, "לכל אזרח עומדת הזכות לפנות לפלטפורמות האינטרנט ולהפנות תשומת ליבן לפרסומים בניגוד לדין והן שמקבלות את ההחלטה ולא היה שום שימוש בסמכות דורסנית כפי שמנסים להציג כאן אלא רק במקרים חריגים שזועקים לשמים".

במהלך הדיון הסוער התעמתו חברי סיעות כחול לבן והליכוד תוך האשמות ל"ירי בנגמ"ש" מצד ח"כ אסנת הילה מארק.

ח"כ שלמה קרעי, יוזם הדיון אמר כי "מערכת המשפט משמשת מפלצת בעלת כמה ראשים, שמאשימה את אזרחי ישראל, רודפת אחריהם מאידך, עוקבת אחריהם ברשת ומצנזרת את הביקורת כלפיה".

מנגד, טען ח"כ איתן גינזבורג כי הדיון כולו בכלל נרקח על ידי תושבי הבית בבלפור. "רה"מ הגן על מערכת המשפט בצדק משך שנים וברור שכל מה שמתרחש כאן עכשיו נובע מהחשדות והחקירות כנגד רה"מ כי עד אז לא היו טענות" , כך גינבורג.

יו"ר הוועדה ח"כ אשר דרש מחברי הוועדה להישאר ענייניים ואמר כי "צריך לשמוע את הדברים וללמוד אותם, לתת להם אבני דרך כדי שכולנו נהיה שקטים שדברים כאלו לא יקרו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים