שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » מערכת 'טל השמיים' הושקה ותוצב מבצעית
פתרון למל"טים?
המערכת פותחה במסגרת תוכנית משותפת של מנהלת "חומה" יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים וכוללת תשתית אווירית שפותחה על-ידי חברת TCOM האמריקנית
בלון המערכת של 'טל השמיים' | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

לאחר שנים של פיתוח: משרד הביטחון הודיע הבוקר (ד') על תחילת ההצבה המבצעית של מערכת "טל שמיים" המיועדת לגילוי והתרעה של איומים מתקדמים בצפון הארץ. המערכת, שמורכבת בתוך בלון ענק, פותחה במשך שנים בשיתוף פעולה ישראלי ואמריקני, ונחשבת לאחת הגדולות מסוגה בעולם.

מערכת "טל שמיים" תספק יכולת משלימה למערך הגילוי ולמערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר. הבלון יוצב באתר ייעודי בצפון הארץ, שהקים אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ויהווה מרכיב משמעותי בחיזוק ההגנה על גבולות המדינה.

המערכת פותחה במסגרת תוכנית משותפת של מנהלת "חומה" יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים וכוללת תשתית אווירית שפותחה על-ידי חברת TCOM האמריקנית. התעשייה האווירית פיתחה את מערכת המכ"מ שמספקת את היכולת המשלימה למערך הגילוי ולמערכות ההגנה האווירית של ישראל.

שר הביטחון בני גנץ בירך את מינהלת חומה, את חיל האוויר, את התעשייה האווירית והשותפים האמריקניים. "הצלחת המערכת החדשה מבצרת את חומת ההגנה שבנתה ישראל מול האיומים האוויריים הרחוקים והקרובים שנבנים על ידי אויביה. באמצעות יכולות הגילוי, ומערכת ההגנה הרב שכבתית, יישמר היתרון של ישראל באזור, ויתאפשר מרחב הפעולה המבצעי הנדרש לשמירה על ביטחונה", אמר גנץ.

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל, הוסיף: "בשנה האחרונה הוכחנו במספר רב של ניסויים מוצלחים את יכולת ההתמודדות של כלל מערך ההגנה הרב-שכבתית של ישראל מול איומים מתקדמים ובהם טילי שיוט. מנהלת חומה במפא"ת, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, בשיתוף חיל האוויר והתעשיות ממשיכות לחזק את יכולות הגילוי של ישראל. בלון הגילוי האווירי ישייט בגובה רב, יצפה לטווחים רחוקים ויאפשר יכולת גילוי מקסימלית של איומים מתקדמים מכיוונים שונים".

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ציין כי "מערכת טל שמיים תהווה מרכיב משמעותי בחיזוק ההגנה על גבולות המדינה אל מול מגוון איומים ויתרום ליכולות בניית תמונת שמיים מדויקות ורחבות יותר. ברשות חיל האוויר מערכים המשלבים כוחות בהגנה ובהתקפה, המגנים על שמי מדינת ישראל וריבונותה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים