שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » מערכת כשרות ספרדית חדשה יוצאת לדרך
יחווה דעת
תשעה חודשים של התארגנות שקטה שלא לומר חשאית הולידה השבוע את מערכת הכשרות הספרדית החדשה 'יחווה דעת' • בראש הארגון יעמוד הגאון הרב דוד יוסף ראש כולל 'יחווה דעת' וחבר מועצת חכמי התורה
הרב דוד יוסף | צילום: צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב הרשמי

בימים האחרונים חווה עולם הכשרות הספרדי בישראל טלטלה חזקה , עם היוודע דבר הצטרפותה של מערכת כשרות חדשה שתעניק הכשרים בתחומי הבשר. מדובר בבד"ץ 'יחווה דעת' שבראשו יעמוד בנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל הרב דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה וראש כולל 'יחווה דעת'.

ל'בחזית' נודע כי תהליך ההבשלה וההתארגנות לקראת פתיחת מערכת הכשרות החדשה יצאה לדרך לראשונה לפני תשעה חודשים, לאחר שלאורך התקופה שקדמה לה, ובמשך זמן ארוך נדונו על שולחנו של הגר"ד יוסף פניות מצד גורמים תורניים שונים שהפצירו בו לתת מענה כשרותי הולם, כזה שיענה על הדרישות המוקפדות של ציבור בני התורה הספרדיים ובכלל.

עוד נודע ל'בחזית', כי בשנים האחרונות התנהלו לא אחת מגעים בין ראשי מערכות הכשרות המובילות בארץ מול הגר"ד יוסף, כשהם מפצירים בו להצטרף אליהם ולהשתלב כחלק מהסמכות ההלכתית שתתווה את הדרך ההלכתית, אלא שלאחר שבדק את הנושא, דחה הגר"ד את ההצעות כשהוא מנמק, "משעה שאני נעשה שותף להענקת כשרות, הדבר מטיל על כתפיי אחריות עצומה ומחייב אותי במובנים רבים, עלי לכל הפחות להכיר את ציבור המשגיחים ולעמוד עליהם מקרוב, שכן טיבו של המשגיח מהווה אבן יסוד לאיכות וטיב הכשרות".

בראש הארגון יעמדו הגאון הרב ישראל מאיר יונה ששימש כחברותא של מרן הגר"ע יוסף למעלה מעשרים שנה, וכן הרב יורם בן סעדון שזכה לשמש ולהיות השוחט האישי של מרן הגר"ע זצ"ל שנים ארוכות.

גורם במערכת הכשרות אומר ל'בחזית', כי השלב הראשוני מבחינת מערכת הכשרות החדשה היא להתמקד בענף שחיטת העופות, "יש לנו צוות מיוחד של רבנים יר"ש בראשות הגאון הרב שלמה טובול חתנו של הגר"ש עמאר. מקווה שבתקופה הקרובה נוכל להתמקד גם בשחיטה של בקר בחו"ל". לדבריו, "ייתכן וכבר בשבוע הבא כבר נוכל לרכוש מוצרי בשר עליהם מתנוססת לתפארה חתימת בד"ץ 'יחווה דעת'".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים