שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מפגין יהודי בשומרון תקף את מפקד גדס"ר
מחאה אלימה
מפגין כבן 40 שתקף עם אגרוף את מפקד גדס"ר איוב כיוף במהלך מחאה בסמוך לצומת קדומים בשומרון, נעצר יחד עם חשודים נוספים ונחקר במשטרה
תגיות:
זירת התאונה בשומרון | צילום: דוברות איחוד הצלה

מפגין יהודי כבן 40 תקף אמש (מוצאי שבת) את מפקד גדוד הסיור (גדס"ר) של גולני סא"ל איוב כיוף. לטענת דובר צה"ל, המפגין תקף אותו באלימות באמצעות אגרוף לפנים, במהלך מחאה שנערכה בסמוך לצומת קדומים בשומרון, על רקע מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין לפני מספר שבועות.

כוח צה"ל שנכח במקום עצר את המפגין והעביר אותו למשטרה יחד עם חשודים נוספים שנכחו בזירה. הקצין הגיש תלונה והמשטרה פתחה בחקירה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי פרסם הודעת גינוי: "מגנה בחריפות את תקיפת קצין צה״ל ורואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות האלימה והעבריינית כפי שהתרחשה אתמול על ידי אחד המתיישבים בחטיבה המרחבית שומרון" נכתב בהודעה שנמסרה מטעמו על ידי דובר צה"ל.

"הפגיעה בלוחמי צה״ל, העושים לילות כימים להגנת אזרחי המדינה, על ידי מתיישבים. המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות ובנוסף למצות את הדין עם המעורבים". בהודעה נמסר עדכון כי "הרמטכ"ל שוחח עם הקצין והביע תמיכה והערכה על תפקודו ופעילות לוחמיו בשמירת הביטחון בגזרה".

שר הביטחון בני גנץ הוציא גם הודעת גינוי: "אני מגנה ומוקיע את תקיפת מפקד סיירת גולני על ידי פורע חוק. צה"ל ושאר גופי הביטחון ימשיכו לשמור על החוק והסדר אל מול רוחות ההסתה הרעות – ביושרה ובנחישות. תופעת האלימות שאנו נתקלים בה בתקופה האחרונה, תטופל ביד קשה".

כזכור, אהוביה סנדק בן ה-16 מבת עין נהרג וארבעה נערים נוספים נפצעו בתאונת דרכים בבנימין ב-21 לדצמבר האחרון. התאונה התרחשה בעקבות מרדף שניהלו בלשי ימ"ר, במהלכו הרכב של הצעירים סטה מהדרך והתהפך, ככל הנראה לאחר שרכב המשטרה פגע בו בעוצמה.

כתוצאה מכך, אהוביה בן ה-16 נהרג וארבעה מנוסעי הרכב פונו לבית החולים הדסה הר הצופים, מהם שניים במצב קל עד בינוני ושניים נוספים במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים, ולאחר כמה שעות נלקחו לחקירה במטה הארצי בירושלים.

מאז, נערכות הפגנות סוערות ברחבי הארץ, זאת לאור טענות שעלו מצד המשפחה ועו"ד כי המשטרה מנסה לטייח את אשמתה בגרימת מותו של הנער.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים