שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » החומרים שעשויים להגביר את הסיכון לצליאק
היזהרו מזה
חוקרים מצאו קשר נסיבתי בין חשיפה לכימיקלים לסיכוי ללקות בעתיד במחלת הציליאק
תגיות: ,
ילד דוחה מוצרי גלוטן | צילום: Photoroyalty, שאטרסטוק

מחקר שנעשה בבית החולים לילדים Hassenfeld ב- NYU Langone, מוכיח את נסיבות הקשר בין POPs (מזהמים כימיים משמשים כמעכבי בעירה בריהוט ומוצרים אלקטרוניים, חומרי ניקוי, חומרי הדברה וכלי בישול ללא מקלות. כימיקלים אלה משפיעים לרעה על בריאות האדם) לבין מחלת הצליאק.

במחקר בו השתתפו 88 חולים שגויסו ממרפאות החוץ בבית החולים, שעברו סדרה של בדיקות, באמצעות סרולוגיה סטנדרטית ובדיקת ביופסיה בתריסריון אובחנו 30 ילדים כחולי ציליאק.

המחקר העלה, כי מי שסומנו כלוקים במחלה, היו בעלי ריכוז גבוה יותר של POPs בדם, במיוחד אלה שהיו קשורים באופן כזה או אחר לחומרי הדברה, בהשוואה לאלה שלא חלו במחלת הצליאק.

עוד נמצא, כי הסיכוי של נשים ללקות במחלת הציליאק גבוה פי 8 מזה של גברים, במידה והיו להם רמות גבוהות של כימיקלים של חומרי הדברה בדם, וסבירות גבוהה פי חמישה עד תשע אם היו להם רמות גבוהות של כימיקלים ללא חומרי הדם בדם.

לעומת זאת, גברים עם רמות גבוהות של חומרים כימיים מעכבי אש בדם היו בעלי סיכוי כפליים לקבל אבחנה.

עם זאת, החוקרים מבהירים כי למרות הקשר הנסיבתי העולה מהמחקר, הרי שאף מחקר קודם בנושא לא קישר בין POPs לבין מחלת הצליאק.

לדברי פרופ ג'רמיה לוין, גסטרואנטרולוג ילדים שהשתתף במחקר, "המחקר שלנו קובע את הקשר המדיד הראשון בין חשיפה סביבתית לכימיקלים רעילים למחלת צליאק". לוין מציין עוד, כי "תוצאות אלה מעלות גם את השאלה אם ישנם קשרים פוטנציאליים בין כימיקלים אלה למחלות מעי אוטואימוניות אחרות, אשר כל אלה מצדיקים מעקב צמוד ומחקר נוסף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים