שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מפגש מרגש לנשות אוקראיינה ורוסיה
קידוש השם
הכינוס נערך כחלק מפעילות כולל תורה. במפגש הוירטואלי שמעו הנשים הרצאה מהרב בן-ציון לסקין. כתוצאה מהפעילות גם התקיימו עשרות חופות, בריתות והכשרת מטבחים
דגל רוסיה ואוקראיינה | צילום: PhotoVectorStudio, שאטרסטוק

היחסים בין רוסיה לאוקראינה נמצאים בשבועות האחרונים על סף פיצוץ צבאי – והאיבה בין אזרחי 2 המדינות גוברת גם היא, כל זה לא מנע מיהודיות מעשרות קהילות ב-2 המדינות להיפגש לרגל ל"ג בעומר

הכינוס היה כחלק מפעילות "כולל תורה", שיעורים וירטואלים הגדולים בעולם שבו אלפי לומדים ולומדות (במסלולים נפרדים) שמשתתפים מידי יום בפעילות ועוד רבבות שמשתתפים ומשתתפות בפעילות לקראת החגים.

הנשים היהודיות, שחלקן הפכו בשנים האחרונות לפליטות מלחמה אחרי שברחו מעריהן המופגזות באוקראינה, קיימו שיח על אחדות ועל אהבת ישראל לקראת ל"ג בעומר. במפגש הוירטואלי שמעו הנשים הרצאה מהרב בן-ציון לסקין, מרצה מפורסם דובר רוסית מניו יורק וכן שוחחו עם מומחית לענייני בריאות שדיברה על שמירת התזונה בצל הקורונה.

"למרות הנפיצות בין אוקראינה לרוסיה, אפשר בהחלט היה לראות את האחדות בין יהודי שתי המדינות במסגרת הפעילות שלנו. במפגש השתתפו גם נשים ממדינות נוספות בברית המועצות לשעבר כמו בלרוס, אזברבייג'אן, צ'כיה ועוד", אומרת מנהלת ה'כולל תורה' לנשים הרבנית שושי וובר מהעיר דנפיירופטרובסק שבאוקראינה. "אני חושבת שזה המפגש הלימודי היחיד שכולל תושבים בין שתי המדינות ושפשוט לא מזכירים בו את המלחמה והמתח", הוסיפה.

לאה רבינוביץ, משתתפת בפעילות מאוקראינה הוסיפה: "ישנה מתיחות רבה בין רוסים לאוקראינים בימים אלה, אבל לנו יש גם את הזהות היהודית והיא – באמצעות הפעילות של 'כולל תורה' מחברת ומאחדת בין שני צידי הגבול. התורה מדבקת בין כולנו וזה מרגש מאוד".

מיזם 'כולל תורה' נפתח לפני כ-6 שנים בידי הרב משה ובר והרב בן-ציון ליפסקר במטרה להרבות תורה בקרב יהודי מדינות ברית המועצות לשעבר והוא נוחל ב"ה הצלחה רבה.

'כולל תורה' חוצה גבולות ומגזרים מפעיל נכון להיום 112 כוללים לגברים ו-90 כוללים לשיעורים לנשים ב-25 מדינות המונים כ-5,000 תלמידים ותלמידות; ברוסיה ובאוקראינה לבדן מתקיימים לימודים יומיים בכ-50 ערים. הלימוד מתמקד בגמרא, שולחן ערוך, ספר המצוות להרמב"ם וחסידות.

במהלך השנים סיימו הלומדים מסכתות רבות וכתוצאה מהפעילות גם התקיימו עשרות חופות, בריתות והכשרת מטבחים ורבים שבו לכור מחצבתם. הלומדים בכולל, שנתמך בידי 'קרן מרומים' מקבלים קצבה סמלית שמסייעת להם להתמודד עם הדלות במדינות הללו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים